KSE Startet 29.Juli.2013 Del på Facebook Startet 29.Juli.2013 Har skiftet kompressor reim på KAD 300. Men har ikke momentnøkkel. Hvor stram skal reimen være? Skal man kunne trykke den ned mellom hjulene som generatorreimen f.eks.? Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 29.Juli.2013 Del på Facebook Svart 29.Juli.2013 Jeg mener å huske at man skal greie å snu reima 90 grader mellom de to hjulene med størst avstand, uten å bruke for mye makt.. Sitér dette innlegget Link to post
KSE Svart 29.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2013 Fikk det samme svaret his et Volvoverksted. Da satser jeg det holder til jeg får tak i en momentnøkkel. Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 29.Juli.2013 Del på Facebook Svart 29.Juli.2013 Du burde, vil nesten si må, stramme 35-40 Nm med momentnøkkel. Strammer du for lite = masse reimstøv, for mye = gåent lager. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 29.Juli.2013 Del på Facebook Svart 29.Juli.2013 Hør på dante.. Jeg har strammet "på feelingen" i alle år. Og det er for stramt= gåent lager i sirkulasjonpumpen ifjor.. Mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
lippert Svart 29.Juli.2013 Del på Facebook Svart 29.Juli.2013 Momentnøkkel 499,- på BT Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Windy37GM Svart 29.Juli.2013 Del på Facebook Svart 29.Juli.2013 Eller som jeg gjorde: 4000 for vannpumpe og SÅ 499,- for momentnøkkel :-) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
KSE Svart 16.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2013 (redigert) Jeg kommer ikke til med vanlig momentnøkkel av "skralletypen". For liten avstand mellom strammeskrue og skott... Dermed må jeg ha momentnøkkel av "fastnøkkeltypen" med utskiftbare innstikk i form av fastnøkler eller skiftenøkkel. De jeg har funnet på nettet så langt er veldig dyre. Noen som vet om det er mulig å få kjøpt noe sånt noe sted, uten at det koster skjorta? Redigert 16.August.2013 av KSE (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 16.August.2013 Del på Facebook Svart 16.August.2013 (redigert) Vet at Torshov solgte en 1/2 tommers nøkkel, vanlig type, den har kortere arm og bygger mye mindre. Om det skulle bli for trangt kan du jo være litt kreativ. Bare et drøyt forslag til hva jeg kom på akkurat nå. Du kan olje og dra til en annen skrue (som du kommer til på hobbyrommet) med moment, sette på en fastnøkkel og bruke en kraftig fiskevekt (strekkfjær) og sette på fastnøkkelen dra opp vekta til nøkkelen begynner å stramme - sett merke og bruk verktøy og vekt på motoren. Du skal jo bare dra til med ca 3,5-4,0 Kg på meteren så du kan jo teoretisk regne deg frem til lengden på nøkkelen også og bruke en vekt direkte på noe du mekker til selv :) Redigert 16.August.2013 av dante (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.