Jump to content

Volvo EVC instrument - kan man få dom att fungera utan EVC?

ebonita

Recommended Posts

Har kommit över några Volvo EVC instrument (oljetryck och temperatur) som ser trevliga ut och som har bra mätskala, bland annat utan massa trams med PSI och Farenheit.

Anslutning är 3 tre trådar (röd, blå och gul) med någon form av snabbkoppling.

Antar att det är någon form av info-bus med dataformat inblandat, men frågan är skulle man kunna lura dom att fungera som vanliga gammaldags vridspoleinstrument med signal från traditionella 0-180 ohm potentiometergivare?

:confused:

Redigert av ebonita (see edit history)

Dette er vel samme som VDO oceanwiew og det finnes kanskje en driver som kan få disse til å virke mot analoge givere men det blir jo en dyr og unødvendig komplisert løsning da. D3 og bensinmotorene til VP leveres både med og uten EVC og instrumentene er de samme så det går sikkert an uten at jeg har undersøkt så mye. Jeg har forresten etpar HIU'er liggende men jeg vet ikke om de er til slik bruk..... Det finnes mange andre fine instrumenter fra Faria, Livorsi, Gaffrig og andre.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...