Svaap Startet 29.Juli.2013 Del på Facebook Startet 29.Juli.2013 Hei, Jeg har en variant av 3.152 fra Perkins - en variant fordi denne aldri kom i kommersiell produksjon av ukjent årsak. Aner ikke hva som skiller min motor fra de som har blitt produsert i 3.152-serien, men forrige eier hadde på et tidspunkt problemer med dieselpumpe og var i kontakt med Perkins UK, hvorpå de påviste at serienr stammet fra en "eksperimentell" motor. Vel vel.... Spørsmålet mitt går på en gummislange som sikkert er "standard" på flere motorer vil jeg tro. Det dreier seg om gummiovergangen fra varmveksleren til eksosen. Denne har en rift og lekker - trenger derfor en ny. Det er den øvre, svarte slangen som har en større diameter der den entrer varmveksleren. Jeg tviler på at varmveksleren er serieprodusert. Ca diametermål på hhv tykk/tynn del er (hver side i 90gr bend) Utvendig Ø = 85mm / 35mm Innvendig Ø = 75mm / 25mm Varmveksleren Det mest nærliggende ville vel kanskje være å ringe Universal Diesel (Perkins), men jeg tror veksleren er hjemmeprodusert (?) Noen som drar kjensel på delen jeg trenger?? :) /Ole Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
index Svart 29.Juli.2013 Del på Facebook Svart 29.Juli.2013 Noe slikt som dette kan kanskje brukes?http://www.kdtrading.no/tradingshop/endedeksel-90gr-p-448.html?osCsid=020b357e3af94a547c922aca0feea20a Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Svaap Svart 29.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2013 Spot on Index Hjertelig!! :)) Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.