Pettern1972 Startet 31.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 31.Juli.2013 Har en safeflame fra 1993, som starter og går helt greit, men når den skrus av forblir platene varme. Pumpe stopper, men uansett om strøm kobles av, forblir platene varme helt til slangen fra parafintanken frakobles. Hva kan være galt? Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
jebo Svart 31.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 Viften skal vel gå i 5 -10 min. For avkjøling etter å ha slått av platene, så strømmen skal aldri kuttes før denne har stoppet. Fant linken til bruks og monteringsanvisningen kanskje du finner ut av det der. http://www.wallas.fi/contentlibrary/PDF/asennus_1000.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 31.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 Stemmer det Jebo, de gjør også det, men stopper også opp. Platene er like gode å varme Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
.Snorre Svart 31.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 Står tanken lavere enn brenneren? Tenker på hevert problematikken.... Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 31.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 (redigert) mina er varme ca 30 min etter vi slått av...jernplater tar lang tid innen de blir helt kalle Redigert 31.Juli.2013 av MR Swe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 31.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 Platene er varme lenge. Blir de aldri kalde? Utrolig. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 31.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 Tanken står en halvmeter under brenner. Står hele dagen uten å bli kald. Selv uten strøm tilkoblet Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Eureka Svart 31.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 jøss, det var spesielt. Utrolig strømbesparende da! hehe Går ingen vifte heller? Det må da i hvert fall komme eksos? Eneste jeg kan se for meg er at flammen holder liv i seg selv med rester av parafin? Hva med platen til høyre, er den også varm? for den er varmet opp av eksosen fra brenneren som står under platen til venstre. Mener du at det suges parafin selv om pumpen ikke slår? - hva med å trekke opp sugeslangen fra tanken til det kommer en luftbobble i slangen, deretter putter du langen ned igjen og du vil følge boblen helt opp til apparatet. Send en IM til medlemmet Wallas service. Han har sikkert et synspunkt på saken. Har du demontert apparatet noen gang? hva med å prøve det. demonter, rengjør og skru sammen igjen. bytt eventuelt veke-kit. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 31.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 Høres utrolig ut at apparatet klarer å mate seg selv med lampeolje uten pumpe. Kan det ha noe med returslangen å gjøre? For eksempel at den ender opp nederst i tanken i stedet for over væskenivå? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Pettern1972 Svart 31.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 (redigert) Strømbesparende, ja det må man kunne si. 2 kvelder på rad skrudde jeg av strømmen på kursen til wallasen,ingen lyd i pumpa. Allikevel etter en time var platene fortsatt varme. vrker nesten som det blir et vakuum, så den suger parafin av seg sjøl. Må dra ut slangen for at den skal bli kald.når den er kald igjen kan alt kobles inn igjen, og den forblir kald. Eksosen glemte jeg å sjekke, men siden begge platene er varme er det høtst sannsynlig. Har aldri åpnet den, men elsker å fikle med sånt, så får ta på meg kirurghanskene å åpne den, og rengjøre skikkelig, og prøve igjen. Slangene ligger skjult, så å følge luftbobler får jeg ikke gjort før alt er tatt ut av benken. Index: returen stopper i lokket, så den ligger over nivået i tanken. Kanskje den er tett.....fikle fikle.... Redigert 31.Juli.2013 av Pettern1972 (see edit history) Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Wallas Service Svart 31.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 Tror ikke det hjelper med demontering og rengjøring med skifte av veke. Problemet ligger nok et annet sted - uten at jeg har noen umiddelbar forklaring på dette noe uvanlige fenomenet. Du får ringe meg mens du har den ute, så skal vi se om saken løser seg. Tilgjengelig det meste av døgnets timer, hele uken..... Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Pettern1972 Svart 31.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 Og Pettern gjør ting han ikke kan. Bravo, å kappe slangene 3 cm fra apparatet var glupt, i stedet for å skru av niplene. Og da vil jo selvfølgelig ikke slangene på igjen... Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.