Jump to content

wallas safeflame 1000, plater forblir varme etter å ha slått av

Pettern1972

Recommended Posts

jøss, det var spesielt. Utrolig strømbesparende da! hehe

Går ingen vifte heller?

Det må da i hvert fall komme eksos?

Eneste jeg kan se for meg er at flammen holder liv i seg selv med rester av parafin? Hva med platen til høyre, er den også varm? for den er varmet opp av eksosen fra brenneren som står under platen til venstre.

Mener du at det suges parafin selv om pumpen ikke slår? - hva med å trekke opp sugeslangen fra tanken til det kommer en luftbobble i slangen, deretter putter du langen ned igjen og du vil følge boblen helt opp til apparatet.

Send en IM til medlemmet Wallas service. Han har sikkert et synspunkt på saken.

Har du demontert apparatet noen gang? hva med å prøve det. demonter, rengjør og skru sammen igjen. bytt eventuelt veke-kit.

Høres utrolig ut at apparatet klarer å mate seg selv med lampeolje uten pumpe. Kan det ha noe med returslangen å gjøre? For eksempel at den ender opp nederst i tanken i stedet for over væskenivå?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Strømbesparende, ja det må man kunne si. 2 kvelder på rad skrudde jeg av strømmen på kursen til wallasen,ingen lyd i pumpa. Allikevel etter en time var platene fortsatt varme. vrker nesten som det blir et vakuum, så den suger parafin av seg sjøl. Må dra ut slangen for at den skal bli kald.når den er kald igjen kan alt kobles inn igjen, og den forblir kald. Eksosen glemte jeg å sjekke, men siden begge platene er varme er det høtst sannsynlig. Har aldri åpnet den, men elsker å fikle med sånt, så får ta på meg kirurghanskene å åpne den, og rengjøre skikkelig, og prøve igjen. Slangene ligger skjult, så å følge luftbobler får jeg ikke gjort før alt er tatt ut av benken.

Index: returen stopper i lokket, så den ligger over nivået i tanken. Kanskje den er tett.....fikle fikle....

Redigert av Pettern1972 (see edit history)

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Tror ikke det hjelper med demontering og rengjøring med skifte av veke.

Problemet ligger nok et annet sted - uten at jeg har noen umiddelbar forklaring på dette noe uvanlige fenomenet.

Du får ringe meg mens du har den ute, så skal vi se om saken løser seg.

Tilgjengelig det meste av døgnets timer, hele uken.....

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...