biozide Startet 31.Juli.2013 Del på Facebook Startet 31.Juli.2013 Hei, Er det mulig å reparere sprekken mellom setene? Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Hørte nettopp om en som hadde reparert en BMC topp med en "stitch & lock" metode. Går ut på å borre og gjenge og skru inn noen skruer. Vil bli helt tett. Å sveise støpegods går, men er ikke anbefalt på en topp og er ikke helt holdbart i lengden og sveisefugen vil ha andre egenskaper når varm. Beste er vel å får tak i en ny topp hos en bilopphugger. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
index Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Hvilke biler leveres med en tresylindret dieselmotor på noen og tredve hestekrefter? Mopedbiler? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Chris284 Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Ja, det kan vi lure på. Er det noen som vet? I Sverige hadde de noe som kaltes EPA traktor, kanskje noe der. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
index Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 EPA traktorer var gamle personbiler/varebiler med ramme som ble bygget om til traktor med max hastighet 30km/t, oftest av type Volvo Duett. Dieselmotorer var skjeldne i disse, Jeg vil tro at denne motoren kan ha blitt benyttet som stasjonærmotorer av noe slag, som aggregat, kompressor etc. Muligens også i gaffeltrucker. Sveising kan la seg gjøre om du får tak i en sveiser med skikkelig erfaring med støpegods. Min far fikk sveiset opp toppen til sin Sabb G 8hk som var sprukket mellom ventilene, og denne fungerte som en drøm i mange år etterpå. men det krever sin mann, jeg ville ikke ha prøvd med på noe slikt på egenhånd... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
biozide Svart 31.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Hei igjen, Boret opp et lite hull for å se om det var noe gods igjen. Som dere ser er det noe ,men hvor lenge en fiks holder er jo veldig usikkert!! Denne motoren er brukt i Isuzu aggregater, Iseki traktorere, og noen trucker, men om det finnes flere isuzu 3AB1 igjen her i nord...ja ja skal aldri si aldri;-) , Sitér dette innlegget Link to post
MaxMekker_com Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Går å sveise dette men spørsmålet er om det er løse seter eller ikke, har sveisa flere støpejernstopper og de alle rusler og går enda. Men det er meget viktig att man gjør dette på rett måte for att det skal lykkes, hele toppen må forvarmes og sveisen må bankes for å få ut spenningene i den.Hvis du finner ett mekanisk verksted som gjør dette vil du uansett aldri få noen garanti på jobben, største problemet er att det som regel lite gods igjen pga tæringer. Lykke til :) Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 31.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Hei! Takk for svar folkens!! Fikk akkurat et tilbud på en gammel topp fra Portugal med samme casting nummer, Stått på en gammel Iseki traktor som er hugget. Så var det prisen...800Euro + frakt. Hva tenker dere? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.