Jump to content

Aluminiumsbåt - forskjeller mellom dem?


Novise68

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe en aluminiumsbåt 14 eller 15 fots størrelse. Har fått tilbud om en Linder Sportsmann 400 (10 år gammel) med motor 9,9 (15hk) (2 år gammel) til 39.000 kr. Syns kanskje den er litt dyr...? Hvordan er denne med 5 om bord (er registrert for 4 personer).

 

Den største utfordringen vår er at vi er 5 personer i familien, og de fleste alu-båtene jeg har sett på er registrert for 4 personer når det gjelder den størrelsen vi ønsker. Noen sier også at man MÅ ha kjøl på disse båtene - har alle det?

 

Vi har kikket på Viking 440 som er registrert for 5 personer. Videre har jeg sett på Alufish og Linder og Buster m.fl - MEN HVA SKILLER DISSE BÅTENE? Det er jo så mange merker.

 

Skal bruke båten til fisking, både oter og garn og dorg, samt kunne drive vannsport med barna.

 

Så det jeg lurer på er:

- er tilbudet vi har fått greit - eller burde det prutes?

- hvordan er Linder Sportsmann for 5 personer?

- hva skiller de ulike alu-båtene mht stabilitet (vinglende sideveis?), bølger,

- noen har blåe sittetrekk på setene, andre ikke - har dette noen betydning?

- hvordan er det å sette ut garn mht at garnet kan hekte seg fast?

- ettersom vi er 5 personer - burde vi droppe tilbudet - og heller gå for en som er registrert for 5?

- frakter forhandlere båt til en billing penge?


Noen som har noen erfaringer med aluminiumsbåter? Hva med dette tilbudet - Viking; http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=42992732

 

Er så få forhandlere i Trondheim/Verdal - så vet ikke hvem jeg skal spørre, eller innhente informasjon fra. Hva med Silverline-båter?

 

hjelp!!!!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...