Jump to content

Turteller til VP AQAD31A


vinge87

Recommended Posts

Hei, jeg har kjøpt meg min første "store" båt nå, en 23 fot Draco 2300 SC med Dp290 drev og Vp

AQAD31A http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=41851991

I den forbindelse så har jeg et spørsmål om Turtelleren ( mekanisk teller ) kan repareres eller kjøpes ny, enten orginal eller uorginal (sikkert uorginal da den orginale kanskje koster flesk)??? :)

 

Rune

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt og velkommen til forumet :smiley: .

Vet ikke helt hva du mener med mekanisk turteller, men den motoren du har mener jeg har en generator (dynamo) med ett uttak merket med W. Ser det på motorens koblingsskjema i motormanualen.

Det uttaket brukes til turteller, og da kan du bruke turteller fra biltema til svært rimelig penge.

Du trenger altså ingen giver hvis dynamoen har et slikt uttak. Da blir dynamoen giveren.

Det som kan være litt plundrete er og få turtelleren justert slik at den viser riktig, men det følger med en veiledning hvordan dette gjøres mener jeg.

Dette er nok desidert rimeligste løsning (300-400kr) :smiley:

Link to post
Share on other sites

 

vinge87 :

Med mekanisk mente jeg at det er turteller og timeteller i samme instrument, tallene er mekanisk ( telleverket ) :)

OK. Timeteller kjøper du utenom som eget instrument hos biltema. Kr. 129,- med mekanisk telleverk, eller 229,- for en med digitalt telleverk (lysende tall). Turteller ser jeg også koster 129,- så du klarer begge deler for kr. 258,-.

Timetellere har Ø 52mm, mens turteller har Ø 80 mm.

 

Turtelleren for dieselmotor går bare til 4000 omd. men det holder for din motor mener jeg.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...