Rolf Petter Startet 1.August.2013 Del på Facebook Startet 1.August.2013 Jeg har en Myra 25, med en Volvo Penta MD19 dieselmotor som ikke vil starte. Er det noen sm har noen gode tips? Starteren går, og alt går rundt inni der. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.August.2013 Del på Facebook Svart 2.August.2013 Lite strøm på batteri, luft i diesel eller feil på gløding? Hva har du sjekket? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Rolf Petter Svart 2.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2013 Den får diesel, batt.er toppladet, men jeg tror ikke jeg får glødeplugger til å virke. ikke noe utslag på voltmeter når jeg slår over på gløder,vet du om måter å tyvkoble glødepluggene på? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.August.2013 Del på Facebook Svart 2.August.2013 Kan tyde på at glødereleet har tatt kvelden. Eller glødepluggene. Prøv med en ledning direkte fra batteriet til glødepluggene, og se om du får utslag da. Men ikke for lenge, da brenner du glødepluggene. Ville prøvd med en 10-15 sekunder først. Får du ikke utslag så er det selve pluggene som har sviktet. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
G-sabb Svart 2.August.2013 Del på Facebook Svart 2.August.2013 Hei motoren burde vel starte uten gløding nå på sommeren?Det er vel luft i systemet ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.August.2013 Del på Facebook Svart 2.August.2013 Gamle forkammermotorer er ikke lette å få i gang uten gløding samme hvor varmt det er. Min nåværende er direkteinnsprøytet og har ikke gløding, men starter lett uansett året rundt. Så det er forskjell på motortyper... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Rolf Petter Svart 2.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2013 det er fint å høre fra alle dere som har båter som går :D men nå har jeg akkurat tømt en boks startgass,brukt opp 2 batterier, brent en starter, så jeg må vel bare innrømme at det er et dødt hjerte som står her..takker ellers for gode innspill:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.