Jump to content

Teddyfor ut av kabin, men hva så.....

Link

Recommended Posts

Må gjøre noe med teddyforet i kabinen da dette holder på å falle ned av seg selv nå.

Har skjønt at det er litt jobb å røske vekk, men det må jo gjøres....

Men hva er best å gjøre som finish, trekke om eller male med 2 komp.

Fordeler og ulemper med å trekke om og male, noen som vet??

Eller noe annet lurt som kan funke, dette gjelder en 26 fots plastbåt, så nok av teddyfor å gyve løs på!

Tidligere GABBA 2

Jeg er midt i prosessen med å legge skrogtrekk. Det gamle trekket var allerede fjernet i min båt.

Forpiggen har fått isolasjon og får snart trekk. Den har blitt mye lunere og barna slår seg ikke når de stanger hodet i taket. I kabinen har jeg trukket taket, men området rundt vinduene er bare malt. Mest fordi det et vanskelig å få det pent med trekk der. Så mitt tips er lazy-look. ta kun de store flatene med trekk og mal de vanskelige. :)

ToreSB hva slags isolasjon har du brukt før trekket?

Jeg kjøpte meg en seilbåt på 30fot i fjor vår. Fjor høst, tror jeg, hadde jeg kommet så langt med oppussingen at jeg rev ned det 30 år gamle skrogtrekket.

Skrog og tak er isolert med maritim sin 10 mm skrogisolasjon samt 19 mm Armaflex. Har ikke kommet så langt at jeg har fått langt på trekk enda.

Overflatene blir veldig slette og fine av skrogisolasjon. Da er utgangspunktet for å legge trekk etterpå ganske godt.

Når en først skal legge nytt trekk, så anbefaler jeg på det varmeste å isolere skroget. Det blir en enorm forskjell. Det blir både lurere, varmere og kondens på overflater er det ikke mer av.

Du trenger mindre varme for å holde god temperatur ombord. Så om du også leker med tanken på ny dieselvarmeren, så er jeg temmelig sikker på at du kan gå ned i størrelsen på varmer enn ellers.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...