tobixen Svart 19.Mars.2014 Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 Jeg dumpet borti denne tråden. Jeg forsøker selv å føre inventarlister over hva jeg har i båten - helst skulle jeg gjort det samme med huset, men det blir alt for omfattende. Å fylle ut lister over hva man har mistet dersom båten eller huset har brent ned, det er noe jeg helst skulle slippet unna; en ting er at man rett og slett ikke har oversikt, en annen ting er at det er en stor følelsesmessig belastning. Ja, det har hendt meg mer enn én gang at jeg antageligvis har hatt rett på en mindre forsikringsutbetaling men aldri har fått meg til å fylle ut papirene. Det må jo også være enda mer ergelig å ha betalt løsøreforsikring med høy forsikringssum i mange år, og så ikke huske på mer enn verdier til halvparten dersom båten skulle synke. Det skulle ikke forbause meg om en ganske stor andel av de som havner i en slik situasjon bevisst fører opp verdier de ikke hadde, fristelsen er helt klar ganske stor. En mulig løsning er kanskje å underforsikre seg, slik at man kan være trygg på å få utbetalt "full pott" selv om man ikke greier å fylle ut en komplett inventarliste? Evt, er det noen forsikringsselskaper som ikke krever inventarlister i en slik situasjon? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Mouche Svart 19.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 Har du et kamera så bruk det og lagre bildene. Har du gjenstand med spesiell verdi og/eller affeksjonsverdi så ta bilde av disse spesielt og gjerne sammen med en avis hvor dato tydelig fremkommer. Slike bilder vil være gode å ha for egen hukommelse når lister skal lages og god dokumentasjon. Lagre bildene (også) på en ekstern server/sted. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
JRK Svart 19.Mars.2014 Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 Hei, Ja forsikringsbransjen har sine egne I klagenemder. Jeg ble forespurt som forsikringstaker I et større forsikringsselskap om å sitte I en slik klagenemd. Jeg skulle da representere forsikringstagers interresse. Følte meg litt beæret en kort stund før jeg spurte meg selv hvorfor akkurat jeg ble spurt? Nevnte forsikringsråd hadde flere år I forkant stilt alle kunder om hva de synes var viktigste parameter I forsikringen. Mitt svar var vel ommentrent slik: - Lav pris - Høy egenandel - Bruker kun forsikringen ved større skader - Har ikke brukt forsikring på 20 år - OSV.. Mellom linjene kan man lese mange ting, og I hvertfall at her har vi en som vil ha billigst forsikring og følgelig få utbetalinger for selskapet. Og som sikkert er restriktiv I at andre skal få dekket sine utgifter pga slendrian, forsikringsvindel OSV... Ikke så rart at de ville ha meg I klagenemda! Men jeg takket pent nei Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 19.Mars.2014 Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 Men var det forsikringsselskapet som spurte deg, eller? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 19.Mars.2014 Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 Ja henvendelsen kom fra en av de største I norge. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 19.Mars.2014 Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 (redigert) Denne mailen kom ifordagen så nå må det leites etter et nytt selskap. Da vi plasserte forsikringsordningene til www.seilerforsikring.no i Nemi Forsikring opplevde mange at de sparte mye forsikringspremie da de kjøpte alle sine private forsikringer via seilerforsikring.no Imidlertid har det også vært mange som bare plasserte båtforsikringen (og kun den) via seilerforsikring.no og dette har dessverre gjort ordningen mindre robust en forutsatt.P.g.a. et stort antall båtskader har båtporteføljen påført Nemi forsikringsutbetalinger som nærmer seg 500% av innbetalt båtforsikringspremie. Nemi har dermed valgt å øke premiene på båtforsikring i forsøk på å komme i balanse. Når dette er sagt er det fremdeles slik at premiene på de øvrige forsikringene som tilbys via seilerforsikring.no er svært konkurransedyktige. Vi snakker da premier på bil, hus, innbo, hytte m.v.Om mindre enn én måned vil man også kunne kjøpe livs- og/eller uføreforsikring påwww.seilerforsikring.no og vi arbeider hardt for at også andre tilbud skal komme norske seilere til gode. Redigert 19.Mars.2014 av Allan E (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 19.Mars.2014 Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 Ja henvendelsen kom fra en av de største I norge. Klart at når forsikringsselskapene selv skal finne kunderepresentantene, så er det kanskje ikke så rart at kundene nesten aldri vinner frem i klagenemda. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 19.Mars.2014 Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 Siden det diskuteres forsikring.. . Hva med denne Ferrarisaken forleden. Ikke svindel, men hvordan vil forsikringoppgjør bli her: http://www.tv2.no/underholdning/broom/sjaafoeren-18-etter-ferrarikrasj-kjoerte-i-bare-40-kmt-4186965.html Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 19.Mars.2014 Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 Ja, jeg har heller aldri hatt noe tro på disse nemndene. Det er noe bransjen har funnet på, og jeg antar at det egentlige formålet er å redusere antall årsverk som går med på å behandle klager, veldig enkelt å avfeie klagesaker med en henvisning til en klagenemnd, og så er det kanskje et halvt års ventetid før nemnda behandler saken, og som det blir nevnt lengre opp her har nemndene fint lite rettslig tyngde. Dersom man vet at man har en god sak, så bør man unngå disse nemndene og gå rett til rettsvesenet. Dersom man ikke er sikker på om man har en god sak, så er det best å lufte saken på et forum som dette før man enten dropper klaging eller tar saken videre til retten. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.