Jon-Kåre Startet 5.August.2013 Del på Facebook Startet 5.August.2013 Tenker litt på en Mariner Optimax 135 men finner lite om den på nettet, motoren er en 2000 modell. Noen som vet noe om denne, får stort sett bare opp Mercury Optimax når jeg googler? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Teerex Svart 5.August.2013 Del på Facebook Svart 5.August.2013 Det er vel samma mottor men forskjellig farge/dekal. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
adeneo Svart 5.August.2013 Del på Facebook Svart 5.August.2013 Jepp, Mariner og Mercury er begge produsert av Brunswick Marine og er stort sett helt like, har samme servicemanual osv. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 5.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2013 Så nå at denne veier rundt 200 kg så den blir muligens i tyngste laget Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
s/y UT-sia Svart 5.August.2013 Del på Facebook Svart 5.August.2013 Jepp, samme motorer som andre har skrevet her og styr unna 135 og 150 hk motorene da de har et støynivå og en støyfrekvens som mildt sagt er helt grysomg Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 5.August.2013 Del på Facebook Svart 5.August.2013 jaha? det får du ta på egen kappe. Hadde en sånn og kjenner overhodet ikkje igjen beskrivelsen Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 5.August.2013 Del på Facebook Svart 5.August.2013 (redigert) Samme motor finnes i 175 hk utgave så det er muligheter for omprogrammering for mere effekt (iallefall opp til 150 hk på tidlige årsmodeller vil jeg tro). Derav også vekta på 195 kg + siden dette er en sterk V6 motor. Samme vekt som E-tec 150-200 V6 men noe høyere støynivå ettersom jeg har lest/hørt. Er man ute etter litt lavere vekt i 130-140 hk klassen (og noe lavere støynivå/forbruk) er vel E-tec 115HO/130 og Suzuki DF140 bra alternativer. Optimax 125 veier enda mindre og er et interessant alternativ. Redigert 5.August.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
glalaks Svart 5.August.2013 Del på Facebook Svart 5.August.2013 Satt på en båt med 150 optimax i sommer og kan bekrefte et ganske høyt støynivå.. Ellers gikk den fint og virket bra.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Bearded Beast Svart 5.August.2013 Del på Facebook Svart 5.August.2013 Det er vel et spørsmål om hva man sammenligner med. Små symaskiner på halve størrelsen bråker vel gjerne mindre men dette er jo tross alt en v6 på 2.5 liter. Ellers hvor bra de er er nå en annen sak. Helt topp når de virker kan men vel si Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 5.August.2013 Del på Facebook Svart 5.August.2013 Sammenligna med min df140 bråker den hvertfall.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
LM 605 Svart 5.August.2013 Del på Facebook Svart 5.August.2013 Disse utgavene av Optimaxen er noen skikkelige bråkebøtter. Kjenner godt til motorene. Husker bl.a. en nabo hadde en ny Uttern med en 135 Optimax bakpå. Han solgte båt og motor samme året p.g.a. støyen. Måtte jo bruke hørselvern ombord Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 5.August.2013 Del på Facebook Svart 5.August.2013 litt godlyd Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
LM 605 Svart 5.August.2013 Del på Facebook Svart 5.August.2013 Sikkert veldig lurt å ruse en motor opp i slike turtall uten noen motstand på propeller. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 5.August.2013 Del på Facebook Svart 5.August.2013 det er jo luftmotstand Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
adeneo Svart 5.August.2013 Del på Facebook Svart 5.August.2013 Uff nei, kjøp heller skikkelig motor: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.