Jump to content

11 fot rib med 9,9 4-takt går bare 16 knop


ovsj56448

Recommended Posts

Heisann,

 

Jeg har en 11 fot Smart Rib med en ny Suzuki 9.9 HK motor. Den går bare rundt 16-17 knop noe som jeg synes er litt lite i forhold til andre ribber på samme størrelse som går mye fortere. Ribben planer lett med en person, men har store problemer med og plane med to personer, og den går 7-8 knop med tre personer. Det virker som om motoren ikke når turtalls sperra. Turtall sperra på Suzukien ligger på 5700 RPM. Hva er det som kan være problemet eller hva kan jeg gjøre?

 

Proppellen som jeg har nå er en 9x 1/4 9.

 

 

ovsj56448,

Link to post
Share on other sites

Om det er den nye suzukien med injection så er det en velding trang struping i innsuget, denne er på ca 9mm, på 15 hesteren er den 17mm, mens på 20 hesteren så er det ingen struping, bare et gitter. Det er også forskjellige maksturtall på de forskjellige utgavene. Lundins i Sverige omprogrammerer ecu for 2000.- Hørte om en forhandler som solgte en rib med 9,9, den plana ikke, måtte modifisere luftinntaket litt og vips, rett i plan. vi får 17,5 knop med vår 15hk, men vi treffer turtallssperra lenge før full gass, det er også med 9" propell.

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...