S/Y Emma Startet 7.August.2013 Del på Facebook Startet 7.August.2013 (redigert) Sagde i fillebiter min gamle påhengsbrakett på pushpit (seilbåt) i dag. Trenger en ny. Det skal henge en 6 hesters 4-takter på. Har søkt litt og funnet denne kreasjonen: http://www.seatronic.no/motorbrakett-c-214/motorbrakett-for-25mm-p-1143 Hvordan fungerer den der? Skal man montere begge de små festene på øverste rekkerør, så henge hver "festeskru" på påhengsen over hver plastkloss? Skal henge motoren her: Redigert 7.August.2013 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Eureka Svart 7.August.2013 Del på Facebook Svart 7.August.2013 Du har sikkert sett den andre typen som finnes også, med større todelt treplate og ei stang som støtter seg ned på det nederste syrefaste røret i pushpit. Uten å vite sikkert, går jeg utifrå at den vil gi større støtte og redusere belastningen på øverste rør. 6 hk 4 takt veier jo litt. Har selv den jeg sikter til, en vet ikke om det har noen betydning. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 7.August.2013 Del på Facebook Svart 7.August.2013 Har søkt litt og funnet denne kreasjonen: http://www.seatronic.no/motorbrakett-c-214/motorbrakett-for-25mm-p-1143 Hvordan fungerer den der? Skal man montere begge de små festene på øverste rekkerør, så henge hver "festeskru" på påhengsen over hver plastkloss? Ja, det må være ideen. Jeg klarer ikke å fri meg fra tanken at de klossene kan rotere, og da roterer motoren med klossene. Jeg ville foretrukket noe ala denne (selv om jeg ikke vilje hatt akkurat denne), fra Maritim: http://www.maritim.no/motor-styring/utenbordsmotor-utstyr/motorbrakett/motorbrakett-for-pulpitmontering Den har en støttearm til nedre pulpit-rekke så den ikke kan rotere. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
S/Y Emma Svart 7.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2013 (redigert) Eureka: Ja, har sett litt på den også. http://www.seatronic.no/motorbrakett-c-214/motorfeste-for-rekke-p-2215 Er den støttestanga justerbar (universal), eller må det være en eksakt avstand mellom øverste og nederste rekkerør? Edit: Der kom visst Popeye mellom :-) Edit2: Endret url og produkt. Redigert 7.August.2013 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
volfro Svart 7.August.2013 Del på Facebook Svart 7.August.2013 Eg har den lille til 2 hesteren og ville ikke hatt så mye tyngre motor på den. Løsningen ovenfor funker nok greit, eg laga noe lignende på gamle båten og der la eg kun støtte røret på framsiden av nedre rør. Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 8.August.2013 Del på Facebook Svart 8.August.2013 Har den løysinga du har link til i første innlegget ditt, Steinsvik. Fungerer bra til minste motoren min på 12 kg. Har også ein motor på 20 kg. Brakettane vrir seg med denne vekta. Har løyst det med å la stammen på motoren kvile mot nedre røret på pushpit (har laga eit heimelaga makkverk som stammen kviler mot) Mitt råd - kjøp noko meir solid til motorstorleiken du har. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 8.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2013 Ok, da bestiller jeg denne. Er vel best å ha noe litt solid når man skal på langtur med tung påhengsmotor på rekka Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Popeye70 Svart 8.August.2013 Del på Facebook Svart 8.August.2013 Ok, da bestiller jeg denne. Er vel best å ha noe litt solid når man skal på langtur med tung påhengsmotor på rekka Det er den jeg også ville valgt, med plast i stedet for Maritim sin i tre. Det ville overraske meg om ikke den vertikale stangen kan justeres. Alle båter er ikke like... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
S/Y Emma Svart 8.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2013 Ringte til Seatronic og hørte, han sa han ikke hadde hørt om noe tilfelle der braketten ikke hadde passet til båten. Så regner med det går bra :-) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
sunnmøre Svart 8.August.2013 Del på Facebook Svart 8.August.2013 Er nok eit fornuftig val Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.