Jump to content

Problemer med forhandler mercruiser deler


Hertugen Calle

Recommended Posts

Heisann!

 

Jeg har kommet til skade å benytte meg av en beryktet båtverksted i Sandefjord og lurer på om noen her på forumet kan kjøpsloven bedre enn det jeg kan.

 

Historien har seg slik at jeg dro bort til dette verkstedet litt utenfor byen og bestilte 2 stykk motorfester med 4 bolter og 2 låseskiver.

Vi har i ettertid vært uenig om prisen, og jeg ba han sende delene tilbake og jeg betalte frakta. Men vi ble enige om en pris på 2200kr, selv om konkurrenten skulle ha 1500kr

 

Nå har jeg fått de hentet, en venn av meg hentet og betalte fordi jeg har vært på ferie og har jobbet. Han sjekket ikke innholdet. Og jeg henter de delene hos ham, og det står nå 1 stykk motorfeste, 4 bolter og 2 låseskiver på en håndskreven kvittering. Men på følgelappen fra Brunwiik så står det 2 pieces. Så det mangler nå 1 stykk motorfeste fysisk, som er kostbart.

 

Hva er mine rettigheter her nå?

Kan jeg kreve det siste motorfestet levert kostnadfritt?

Kan jeg heve kjøpet og få pengene tilbake?

 

Hvis jeg må ta dette via en instans, hvem går jeg til?

Kan jeg anmelde ham til politiet som siste utvei?

 

Skal legges til at alle jeg har snakket med i ettertid har inget godt å si om denne karen, og har blitt fortalt mye rare historier om denne karen. Så om det er noen fler som har hatt problemer så er jeg interessert i å høre historien og enden på visa.

 

Takk for alle råd og innspill. Hvis dere ønsker å vite navn på person og firma, send meg en PM. Ønsker ikke å sverte noen før denne historien er over.

 

Mvh Calle

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...