Jump to content

Hvor tung jolle tåler snapdavitere?


KongKing

Recommended Posts

Ser at gummibåter brukes som joller som er festet i snapdavitere. De har vel oftest oppblåsbar bunn.

 

Hva med en skikkelig rib med glassfiberbunn, f.eks 10 fot? Blir disse for tunge for snapdavitere og man må bruke konvensjonelle davitere?

 

Er det begrensning på vekt på snapdavitere?

 

Kk

Redigert av KongKing (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hadde en Steady jolle på 8-9 fot på orginale Weaver snapdaviter, tidligere. Den jollen var en god del tyngre enn den 9 fots gummibåten med alum.dørk jeg har nå. Klarte 2 ganger å slite festene ut av Steadyen. En gang etter møte med sjøene fra ett cruiseskip jeg møtte, hvor sjøen fra dette slo inn i jollen, og en gang i ett ublidt møte med en brygge i kraftig vind. Snappdavitfestene på båten holdt begge gangene.

Besøk min hjemmeside

Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt)

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk revet den ene davitteren opp av glassfiberinnfestingen i sommer. På tur med en del sjøgang.

Da hang det en vanlig gummibåt på 290 lengde med oppblåsbar bunn og aludekk.

Viste seg at innfestingen av davitter var heller dårlig uten god nok forankring.

Det viktigste er vel styrken i materialet der den er festet og at det er godt forankret på baksiden.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...