KongKing Startet 8.August.2013 Del på Facebook Startet 8.August.2013 (redigert) Ser at gummibåter brukes som joller som er festet i snapdavitere. De har vel oftest oppblåsbar bunn. Hva med en skikkelig rib med glassfiberbunn, f.eks 10 fot? Blir disse for tunge for snapdavitere og man må bruke konvensjonelle davitere? Er det begrensning på vekt på snapdavitere? Kk Redigert 8.August.2013 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 8.August.2013 Del på Facebook Svart 8.August.2013 Hadde vår Rib i snapp tidligere og det går fint det Sitér dette innlegget Link to post
Aq 28 Ht Svart 8.August.2013 Del på Facebook Svart 8.August.2013 Har en Aquaquick 300 Rib stående på daviter, den veier rundt 70 kg. Det går helt fint. Jeg bruker Weaver daviter som stikker rimelig langt ut fra plattformen også, var litt spent på om feste i plattformen skulle holde, men det har ikke vært noen problem. Sitér dette innlegget Link to post
Knut T. Svart 9.August.2013 Del på Facebook Svart 9.August.2013 Hadde en Steady jolle på 8-9 fot på orginale Weaver snapdaviter, tidligere. Den jollen var en god del tyngre enn den 9 fots gummibåten med alum.dørk jeg har nå. Klarte 2 ganger å slite festene ut av Steadyen. En gang etter møte med sjøene fra ett cruiseskip jeg møtte, hvor sjøen fra dette slo inn i jollen, og en gang i ett ublidt møte med en brygge i kraftig vind. Snappdavitfestene på båten holdt begge gangene. Sitér dette innlegget Besøk min hjemmeside Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt) Link to post
kodalse Svart 9.August.2013 Del på Facebook Svart 9.August.2013 Jeg fikk revet den ene davitteren opp av glassfiberinnfestingen i sommer. På tur med en del sjøgang. Da hang det en vanlig gummibåt på 290 lengde med oppblåsbar bunn og aludekk. Viste seg at innfestingen av davitter var heller dårlig uten god nok forankring. Det viktigste er vel styrken i materialet der den er festet og at det er godt forankret på baksiden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.