Bmwx1xdrive25d Startet 9.August.2013 Link til dette innlegget Startet 9.August.2013 Jeg skulle forsikre min nyinnkjøpte Hydrolift F--23. Dette er i Atlantica forsikring. Alt virket ok, til det ringte jeg meg en kar i dag, fra Atlantica som sa jeg måtte ta et høyhastighets kurs på sjø, for at de kunne forsikre båten. pga båtens høye toppfart. Dette kostet ca 10000. Jeg syntes det hørtes ok, og har sagt ja, og ser relevansen i et slikt kurs. Er det flere som har tatt et slikt kurs, eller blitt tvunget til å gjøre det for å få forsikring? Jeg syntes det er et fint tiltak for å heve kompetansen, men ble litt overasket:) Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Nord West 420 Svart 9.August.2013 Link til dette innlegget Svart 9.August.2013 Merkelig måte å gjøre det på .. å ikke informere om dette straks tenker jeg på .. sikkert nyttig og kjekt kurs ja, selv om du sikkert kunne kommet rimeligere unna med et annet forsikringsselskap. Sitér dette innlegget Link to post
sveini 95 Svart 9.August.2013 Link til dette innlegget Svart 9.August.2013 Smart tiltak, men mulig en rar måte og gjøre det på. Jeg ville hat en svært billig forsikring ved et slikt kur til en slik pris. Er det et påbudt kurs, eller en måte forsikringen sier til båtfolket og politikerene at det er et bra kurs å ha ved føring av båter med høy fart. Ingen tvil at det vil være et lærerikt kurs. Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 9.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2013 Ja, må si jeg ble tatt litt på senga av prisen. Alt var ok på nettinnsending, og fikk mail at alt var ok. Men nederst sto det at de tok kontakt om de lurte på noe. og det gjorde de.... Ja, på kort sikt kommer jeg billigere unna, men får helårs forsikring, full kasko med laveste egenandel for 2800. Neste opp er Gjennsidige, med 5500. Så er 4 år, så er det spart opp. Ifølge konsulenten hos Atlantica, var det vist veldig morsomt kurs. Båtene var noe forsvaret hadde, som visstinok flyttet vann.... Det er teori på fredag fra kl 15, 8 timer praktisk lørdag, og 8 timer søndag i båt. Så vil vel tro at 5000 av det, fra sikkert 10 forsjellige er kun bensin penger. :) Ledelsen i Shell smiler nok for hver kursdeltaker som ringer som har båt over 46 knop:) det er grensen for å måtte ta kurset. Kurset var et must for å forsikre båten hos dem. Om det ikke var nok deltakere nå, måtte jeg ta kurset i oktober, men fikk hente båten nå. Men ble det kurs nå, ryker hele neste helg:) Flere som kansje vil være med? Sikkert veldig nyttig, og vil kunne dokumentere kompetanse enn kansje kan få bedre pris i andre selskap også... Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
grawis Svart 9.August.2013 Link til dette innlegget Svart 9.August.2013 Det der hørtes gøy ut, selv om jeg vel ikke akkurat kan jeg si jeg har bruk for det... Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 9.August.2013 Link til dette innlegget Svart 9.August.2013 Det hørets lurt ut, 46+ knop er FORT... Der ligger minst en video på Youtube der en kommersiell aktør IKKE takler slike hastigheter... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
adeneo Svart 9.August.2013 Link til dette innlegget Svart 9.August.2013 (redigert) Kurset var et must for å forsikre båten hos dem. Om det ikke var nok deltakere nå, måtte jeg ta kurset i oktober, men fikk hente båten nå.... Hente hvilken båt? Din egen? Forsikring på båt er frivillig så den kan du vel hente når du vil? Jeg synes også et slikt kurs høres fornuftig ut, selv om det er første gang jeg hører om noe slikt. Det hadde etter min mening vært helt topp om de holdt et kurs hvor de fortalte deg om alt forsikringen ikke dekker også, som egentlig er det aller meste. Faktisk kunne de vel heller holdt et tre minutters kurs dersom de fortalte deg hva forsikring egentlig dekker, som er så godt som ingenting. Redigert 9.August.2013 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 9.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2013 Ja, isolert sett kan jeg jo det, men må kjøre den 65 på henger langs med veien, vil ikke gjøre det før forsikring er i orden. Har lest gjennom grundig mange sider med regler hva dekkes, og hva ikke. Syntes ikke det ser så ille ut, men er mange tolkninger, som ved et skade tilfelle kan ha mange aspekt. Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
DieselDahl Svart 10.August.2013 Link til dette innlegget Svart 10.August.2013 Dette er jo et bra tiltak hvis kurset er bra. Hvem er kursarrangør og hva er innholdet? Lag gjerne en egen tråd om kurset og hva som er bra og dårlig (hvis noe). Flere har sikkert nytte av et slikt kurs og "reklame" her på forumet hadde vært bra. Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 10.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2013 Skal legge ut mer når jeg får endelig opplegg fra Atlantica. Vet ikke så mye enda. Men regner med jeg får vite mer i starten av uka:) Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Nord West 420 Svart 10.August.2013 Link til dette innlegget Svart 10.August.2013 Høyhastighetskurs http://www.spectre.se Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 10.August.2013 Link til dette innlegget Svart 10.August.2013 Du vil ikkje hente båten på henger før forsikringen er i orden.Høre i utgangspunktet greit ut det men gjelder forsikringen på landeveien da? Og er du nå sikker på det Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 10.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2013 ja, transport forsikring er ink i forsikringen. Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
M/S AIOLOS Svart 10.August.2013 Link til dette innlegget Svart 10.August.2013 Kurs for å forsikre båt? Latterlig uansett om du skal hente den her eller der, eller bor i nord eller sør. Skaff deg kontakt med et selskap som kan forsikre det du ber om uten noe kurs. Har forresten aldri hørt om noe kurs i den retningen. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 10.August.2013 Link til dette innlegget Svart 10.August.2013 Det er igrunn ganske frekt å kreve et kurs til 10 000.- moro elr ei for å så bare utbetale i beste fall 40% av kostnaden om du skulle trenge forsikringen pga båtens alder Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 10.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2013 ja, er igrunnen det. men får håpe enn aldri for bruk for forsikringen... Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Hekkbølgen Svart 10.August.2013 Link til dette innlegget Svart 10.August.2013 Kurset er veldig bra og nyttig for de som fører såpass raske båter. Bra tilltak synes jeg.. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 10.August.2013 Link til dette innlegget Svart 10.August.2013 har noen VÆRT på dette kurset og kan fortelle fra det? jeg har fått høre litt ymse, men hører gjerne mer ;) Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 10.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2013 samme her, moor å høre litt hva det er. 10 laken kan jeg gjøre fruen fornøyd i 14 dager med 23 grader og sand mellom tærne om kurset ikke er noe:) Men det jeg fikk høre fra selskapet, var at det var veldig lærerikt, lærte å navigere i høy fart, manøvrere i høy fart, med meget kjappe båter og proffesjonelle instruktører. Så jeg er egentlig positiv til dette. Kan dette ha kommet av sommerens ulykker med båter som har kjørt fort? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Omega123 Svart 11.August.2013 Link til dette innlegget Svart 11.August.2013 Hei Kanskje likbra å ta ett Frc mob båt sertifikat , dette er jo et godkjent sertifikat , problemet med disse kursa er jo att det blir alformange slik att det blir forlite kjøring, og den som er dårligst kjører mest...., å lære å navigere i høg fart, hørest ut som en må bare erfare og ikkje noke en kan lære på kurs, noe annet er jo dei som jobber på hurtigbåter, men dei har jo mykje bedre oversikt...skulle hatt gratis forsikring 2 år etter det kurset.. Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 12.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2013 Da har jeg fått litt i fo fra selskapet, og link til kurset. http://www.spectre.se/certifierande-kurser/kursutbud-norge/hoyhastighetskurs-privat Hva tror dere om dette? Virker som et fornuftig kurs som enn kan lære mye nyttig. Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
-morten- Svart 12.August.2013 Link til dette innlegget Svart 12.August.2013 jeg lurer på hva man spesifikt lærer på et sånt kurs!? f.eks høyhastightes navigasjon og metodikk.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bearded Beast Svart 12.August.2013 Link til dette innlegget Svart 12.August.2013 Virker som noe skikkelig mumbo jumbo Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 12.August.2013 Link til dette innlegget Svart 12.August.2013 Hadde jeg hatt en F23, tror jeg ikke den hadde klart å gå over 45 knop gitt..... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
finnmarken Svart 12.August.2013 Link til dette innlegget Svart 12.August.2013 Vel, jeg har prøvd en slik F23 og kan vel være enig i at kurs er på sin plass. 50 knop er skrekkelig fort for oss som bare en vant til halvparten. Likevel mener jeg vel at det er uholdbart at forsikringsselkapene skal bestemme hvem som må ta ekstra kurs. Dette er en oppgave som myndighetene må ta. Greit nok å sette grensa for ekstra kurs på 46 knop, men hva de må lære, de som skal føre slike båter, det må myndighetene bestemme. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.