Eric Timland Startet 10.August.2013 Del på Facebook Startet 10.August.2013 Hei, jeg kjøpte da en yamaha 30hk 3 syl 97 mod for 6 tusen for noen uker siden. motoren starta å gikk men den daua mye og jeg tenkte det var gasserne som trengte en rens osv. når motoren kom hjem til meg tok av alle 3 forgasserne med de var fine å regne fra før av. sjekka også dysene. her er bildet av motoren uten forgasserne på vi sjekka at coilen til alle 3 forgasserne og de var kobla riktig og ga gnist. som sakt vi fikk start på den og fikk den til å svive på 2 sylindere. vi putta pluggene å rensa bensin slangene. etter hvert bestemte vi for og ta en komp test og da fant vi fort ut av at den nederste sylinderen var skjært. da kan jo være simringene eller fjøra men det er hverfall ikke noen ulyder. så får nok bytte stempel å hone sylinderen. greia er at verken jeg eller naboen har bytta stempel på en slik motor. noen som har noen tips innspill på hva som er riktig å bra og gjøre når man gjør en slik prosses ? noen som kan forklare hvordan du gjør det :) ? takker stort for alle svar :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.August.2013 Del på Facebook Svart 10.August.2013 her er en tråd som beskriver godt hva som må gjøres :https://baatplassen.no/i/topic/63710-prosjekt-demontering-rep-montering-yamaha-225hk-powerhead/ Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Eric Timland Svart 10.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2013 tusem takk for innspill :) trenger det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.