Jump to content

Yamaha 30 hk 3 syl varmeskjært.

Eric Timland

Recommended Posts

Hei, jeg kjøpte da en yamaha 30hk 3 syl 97 mod for 6 tusen for noen uker siden. motoren starta å gikk men den daua mye og jeg tenkte det var gasserne som trengte en rens osv.

når motoren kom hjem til meg tok av alle 3 forgasserne med de var fine å regne fra før av. sjekka også dysene.

her er bildet av motoren uten forgasserne på

bilde

vi sjekka at coilen til alle 3 forgasserne og de var kobla riktig og ga gnist. som sakt vi fikk start på den og fikk den til å svive på 2 sylindere. vi putta pluggene å rensa bensin slangene. etter hvert bestemte vi for og ta en komp test og da fant vi fort ut av at den nederste sylinderen var skjært. da kan jo være simringene eller fjøra men det er hverfall ikke noen ulyder. så får nok bytte stempel å hone sylinderen. greia er at verken jeg eller naboen har bytta stempel på en slik motor. noen som har noen tips innspill på hva som er riktig å bra og gjøre når man gjør en slik prosses ? noen som kan forklare hvordan du gjør det :) ? takker stort for alle svar :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...