All In Startet 11.August.2013 Del på Facebook Startet 11.August.2013 Mine Yanmar på 222 HK fra 1999' 4LH-STE har gått 490 timer. Em båtmann fortalte at motorene hadde registerreim, og at de måtte byttes ved 500 timer.Har noen kunnskap om dette? På bil er det km eller antall år. Er det reim eller kjede på denne? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 11.August.2013 Del på Facebook Svart 11.August.2013 (redigert) Ikke reim på 4LH. Så dette kan du glemme. Heller ikke kjede, men tannhjulsdrev på registeret. Kos deg med gullklumpene dine ! Redigert 11.August.2013 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 11.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2013 Må noe av dette byttes? Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 11.August.2013 Del på Facebook Svart 11.August.2013 Nix. Gi dem vanlig stell og omtanke, pass på sinkanodene og du har en venn for livet. Firer LH serie og sekser LY serie er meget bra motorer. Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 11.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2013 Takker Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.August.2013 Del på Facebook Svart 11.August.2013 Hiver med et spørsmål i tråden til All In. Er 4LHA samme maskin ? Vet A står for at den er laget i Amerika, men er grunnmotoren den samme ? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 12.August.2013 Del på Facebook Svart 12.August.2013 LHA er samme maskin/ grunnkonstruksjon, men det er litt forskjell på kjølere etc. Et klart førstevalg hvis man skal ha en problemfri motor mellom 144-222 hk. Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 12.August.2013 Del på Facebook Svart 12.August.2013 Min motor Yanmar 4lH STE et nå blitt 15 år ser ut som ny fremdeles pottetett for oljesøl starter umiddelbart til og med i minusgrader . Jeg har aldri hatt noe som helst problemer med denne motoren. Kort sagt etter min erfaring så er det ingen over og ingen ved siden. Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 12.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2013 Det er 4LHA-STE jeg har Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 12.August.2013 Del på Facebook Svart 12.August.2013 I tilegg finnes det 2 utgaver av denne motoren, en bygget i Japan og en i USA. USA modellen har hatt en del problemer med oljelekasje . Modellen bygget i USA har typebetegnelsen 4LHA-STP. Har 4LH-STE i båten ;) At-le Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 12.August.2013 Del på Facebook Svart 12.August.2013 ..USA modellen har hatt en del problemer med oljelekasje . Modellen bygget i USA har typebetegnelsen 4LHA-STP. At-le Vet du eller noen andre her inne hvor dette problemet forekommer på 4LHA ? Greit å være føre var, bare.. Sitér dette innlegget Link to post
Fritidsfiskrn Svart 28.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2015 (redigert) Ikke reim på 4LH. Så dette kan du glemme. Heller ikke kjede, men tannhjulsdrev på registeret. Kos deg med gullklumpene dine D var godt å høre... Redigert 28.Oktober.2015 av Flisteren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 28.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2015 LHA motoren er prod i USA og har en litt annen legering i sjøvannsdelene på motoren. Derfor er det zinkanoder på denne, i motsetning til LH motoren som er prod i Japan. Med en edlere legering som ikke trenger zink. Det har blitt meg fortalt av et Yanmar verksted. Har sjøl en 14 år gammel 4 LH-DTE. En fantastisk maskin, fremstår som ny fremdeles. Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 28.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2015 Kan forresten bekrefte dette er bunnsolide motorer. Selvsagt ingen registerreim som må skiftes. Og herlig fri for elektronokk ......... Sitér dette innlegget Link to post
Fritidsfiskrn Svart 29.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2015 Jeg har en Yanmar 4 LHA - DTP 2008 mod. 135,6 kw (184 HK), Serienr. M36704. Jeg kontaktet Viknes Båt & Service AS og de kunne bekrefte at kam akselen på denne motoren er Tannhjulsdreven. Sitér dette innlegget Link to post
nyavatne Svart 3.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2016 Hei, jeg har båt og et Cobra drev, men uten motor. Nå har jeg et ganske bra tilbud på en 4LHA - STP, går dette sammen tro? Går det i det hele tatt med drev på den motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.