All In Svart 20.November.2013 Link til dette innlegget Svart 20.November.2013 Ta den med på jobb i morgen da, så får jeg høre og se.... Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 20.November.2013 Link til dette innlegget Svart 20.November.2013 Jeg fikk REVO Heritage til jul av Admiralen. Den går på 12V, men har ikke batterier innebygget. Les om den her: http://www.komplett.no/revo-heritage-g2-walnut/580088 Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
KARILLA Svart 21.November.2013 Link til dette innlegget Svart 21.November.2013 Sånne tråder er ikke bra for en som får antabus mot radio kjøp. Men ser spennende ut, tror jeg må ta turen å høre på den:-)) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Worry II Svart 21.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2013 Jeg skjønner ikke hva du mener, HAIK ! Den ser veldig bra ut den i linken til GeirT. Lurer på om jeg må kjøpe den også :-) Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 21.November.2013 Link til dette innlegget Svart 21.November.2013 (redigert) Jeg skjønner ikke hva du mener, HAIK ! Den ser veldig bra ut den i linken til GeirT. Lurer på om jeg må kjøpe den også :-) Enig, men må si jeg er spent på Geneva når det gjelder lyd kvalitet:-)) Redigert 21.November.2013 av HAIK (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
GeirT Svart 21.November.2013 Link til dette innlegget Svart 21.November.2013 Sånne tråder er ikke bra for en som får antabus mot radio kjøp. Men ser spennende ut, tror jeg må ta turen å høre på den:-)) Oisann - er du også en av oss :) En grassat grei radio er det da. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Gunga Din Svart 21.November.2013 Link til dette innlegget Svart 21.November.2013 (redigert) har en Sony ICF-SW55....en gammel radio, men som kan ta emot SSB og en sånn her, men den står hjemme DAB,DAB+ og FM/RDS Internett radio AC tilkobling og fjernkontroll Output 5W og dyp bass Støtter Real Audio,MP3,WMA Redigert 21.November.2013 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Guest Avmønstret# Svart 21.November.2013 Link til dette innlegget Svart 21.November.2013 Noen som har fått testet batterilevetid på DAB? Tidligere tråder har nevnt det som ett problem. Kunne også vært kjekt å vite strømforbruket på 12V når den bruker dab. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 21.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2013 (redigert) Jeg tror det problemet er oppskrytt, Pinkvin.. ingen forskjell på Blåtann og DAB. Om den holder lenger på FM kommer jeg ikke til å teste en gang. Det er høy lyd som tapper mest tror jeg :-) Redigert 21.November.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 21.November.2013 Link til dette innlegget Svart 21.November.2013 Har en Tivoli DAB radio på kjøkkenet, iht kona som bruker den mest kan spille ca en dag på samme lading. Samme radio uten DAB spiller i dagevis på en lading. Det er kortere batterilevetid på DAB versjonen enn FM versjonen, men tilstrekkelig likevel. For øvrig radioer jeg har mye glede av:-)) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
fist Svart 21.November.2013 Link til dette innlegget Svart 21.November.2013 Pinell Go, som skryter av 24 timer brukstid på batteri, har et batteri på 7,4 V, 5000mAh.( http://www.dinside.no/916614/pinell-go )Rundt regnet betyr det nokså nær 200 mA strømforbruk.Med en bra switch-mode stømforsyning fra 12 V kan den (i alle fall teoretisk) klare seg med 150 mA fra 12V.Min gamle Sanyo kassettradio trekker ca 15 mA fra 12 V. Da bruker jeg en billig sigarett-tenner-plugg fra Clas O for å redusere spenning til 6 V. Ca 100 kr for noen år siden. Jeg kan ikke forestille meg at dette er switch-mode spenningsregulator.Jeg må skru opp lyden mer enn jeg liker for at strømtrekket skal øke til 16 mA.Dette tyder på at DAB fortsatt bruker 10 ganger så mye strøm som en gammel god .....På den annen side, 1,5 W til en DAB radio er heller ikke all verden. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 21.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2015 (redigert) Selvfølgelig er en Tandberg TP 41 (?) uslåelig. Her er en "prosjekttråd", se http://www.norskhififorum.no/forum/viewtopic.php?f=13&t=82. Men kan vi ha glede av en sånn radio når FM-båndet slukkes?? Har krøpet til korset og selv kjøpt meg en restaurert Tandberg tp41. "Verdens beste radio"? Tja, kanskje. Til å nærme seg 50 år gammel leverer den, mildt sagt, utrolig bra lyd. Og duverden for en god mottakerdel det må være i den radioen, tar ned bedre enn de tivolier osv jeg har i huset fra før, helt suverent. Med utgang for ekstra høyttaler, inngang for hva som helst, hodetelfoninngang og tilrettelagt for montering i bil/båt med egen "kassett/oppheng" (fås kjøpt nytt), pluss deletilgang og en haug med reperatører rundt i landet, og egne forum for entusiaster. Må være det beste radiokjøpet jeg har gjort noen gang. 700,- på finn.no pluss en kjøretur og prat med en dedikert Tandberg entusiast. Noen som snakket om batterilevetid? Pleier å vare ett år eller to med jevn bruk fikk jeg høre. Det må duge. --- Litt synd at jeg så lyset så sent, rett før FM båndet skal slås av. Får nyte den tiden som er igjen. Redigert 21.Desember.2015 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 22.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2015 Da kan du vel koble en slik til den også.... Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 22.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2015 (redigert) Etter å ha lest tråden blir det en tur inn til byen for å kjøpe ny bærbar båtradio med Dab+ og blåtann. Har tenkt på det lenge, men av og til må jeg bare ha sparket bak, og det klarte denne tråden på en behagelig måte. Så til dere som har peil: Har sirklet inn Tivoli PAL+ m/ blåtann (16 timer batt.tid) pga gode opplevelser med den gamle Tivoli FM-radioen, samt Pinelli Go+, med 24 timer spilletid og noe bedre blåtannlyd (aptX-støtte). Hvor mye betyr apt-X på en slik liten tass? Hva bør valget være? Banker Pinelli Tivoli Pal+ på lyd? Bruksområdet er opp og ned på fb, ut på skjæra, overalt og hvorsomhelst, så større fysisk format (større radio) er ikke aktuelt. Redigert 22.Desember.2015 av Tilde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 22.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2015 Fm fungerer minst ett år til, og det skjer mye på teknologien på ett år, så hvorfor stresse ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Guest Avmønstret# Svart 22.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2015 Da kan du vel koble en slik til den også.... Er egentlig flere muligheter. Kan jo bruke en sånn dings på avsendersiden som sender på FM båndet, men mine erfaringer med et par stykker tilsier at de fungerer "sånn passe". Om jeg går for å kjøpe monteringskittet og monterer den "fast" i båt så blir mulighetene mangfoldige. En blåtannmottaker koblet til radioen er vel det enkleste. Så koble til en ekstern høyttaler i cockpit (er høyttalere der fra før). Da kan jeg pælme det bælstygge bilanlegget langt pokker opp på land. Og vil jeg ha en stilfull og god radio med på picknick er det bare å ta den ut av "kassetten" og med på tur. Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 22.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2015 Havgap, i innlegg nr 6 i denne tråden forteller du om hvordan du shina en Tandberg TP 41. Jeg fikk en slik igår, og vet enda ikke om den virker. så jeg har noen spørsmål: - Jeg fikk ikke med noen strømtilførsel, hvordan kan jeg skaffe en? Hvis jeg skal lete etter en brukt, hva skal jeg se etter? I tråden din forteller du at du skifta stabkrets. - Hvordan vet du at den bør skiftes, hvor skaffer jeg en slik krets og hvordan skiftes den? Ellers var tråden din veldig selvforklarende, kommer sikkert tilbake med mere spørsmål etterhvert som jeg kommer igang. Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 22.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2015 Hei, jeg bare linket til en som hadde shinet opp en TP41, jeg har ikke gjort det selv! Men om strøm, du klarer deg lenge med vanlige tørrbatterier. Ellers fantes det en original batterieliminator, men tror det fantes en fra Mascot som kunne brukes. Ellers er det en forretning i Bygdøy Alle som heter Wennerød og Dahls eftf. som har sort belte i TP41. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.