hoisen Startet 14.August.2013 Del på Facebook Startet 14.August.2013 Hei Synes dette forumet er jammen til nytte. Har gått til anskaffelse av en Draco 20 Day Cruiser som jeg har byttet motor på, satt en B 21. Fikk tak i en B 23 82 modell. Brukte toppen som satt på den forrige motoren. Problemet er kan jeg ta på hull på innsuget til forgasseren og sette på en nippel å ta Vakuum fra det punktet da det sitter en fordeler med vakuum. Vil det fungere med vakuum. Det er jo ikke vakuum på båtmotorer til vanlig, men vekter. Hva er egentlig forskjellen spurt mange men ingen kan svare på det Fordeleren som satt på den gamle motoren var opprustet. Og det er uaktuelt å kjøpe ny fordeler da denne koster 8700,- Finner ingen brukte med vekter. Plages med varme på motoren under kjøring når jeg testet båten for første gang i går, Alt så bra ut når jeg satte sammen delene fra den gamle motoren som hadde, med intern kjøling. Vannpumpen er ny. Impeller er ikke byttet da denne så bra ut. Noe jeg kanskje burde gjort. Turtallet stopper på 2000 - 3000 når jeg kjører han vil liksom ikke dra seg ut, Har prøvd å stille fortenninga på 36 grader men hører knitring når motoren sliter. Tror dette kommer av tenninga. Coilen kan den bli slitt eller er den slik enten virker den eller så er den død? vennlig hilsen Jostein Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.August.2013 Del på Facebook Svart 14.August.2013 Bilfordeler har både vekter og vakuum. Vakuum skal ikke brukes i båt. Prøv med noen dråper olje på filtputen under rotoren, denne skal smøres regelmessig for at vektene skal bevege seg lett. Mange slurver med denne delen av vedlikeholdet... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
hoisen Svart 14.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2013 Så med andre ord så kan jeg bruke fordeleren til bil som den er uten vakuum? Båtfordeler er gnist sikker men problemet er å få tak på en. synes 8700 er litt mye for en fordeler Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 14.August.2013 Del på Facebook Svart 14.August.2013 (redigert) Kjøp deg en 123ingnitione koster ca3700. Du finner den på drevdelar.se og sikkert flere steder. Bruker den på min aq 151 og er absolutt og anbefale. Redigert 14.August.2013 av emmis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 14.August.2013 Del på Facebook Svart 14.August.2013 (redigert) Måtte google "spark safe marine distributor" og fant følgende litt morsomme beskrivelse.. Som vel er ganske så dekkende beskrivelse av forskjellen mellom en vanlig og marine fordeler The marine one is painted in the engine color, the vacuum advance mechanism is removed and the price tag meets marine specifications. Redigert 14.August.2013 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
hoisen Svart 14.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2013 Hehe moro Samme sa en jeg snakket med på Pedersen Racing i Sarpsborg. Han også anbefalte meg å anskaffe meg 123 Ingitione han har den på lager til 3750,- Men få orden på temp i båten før du bruker mere penger på motoren rådet han meg til. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.August.2013 Del på Facebook Svart 14.August.2013 Bytt impeller. Sjekk at det ikke er tett i varmeveksler eller oljekjøler, og sjekk at blandebendet ikke er tett av rust. Hvis alt dette er i orden så skal kjølingen fungere. Har du skiftet plugger, kabler, fordelerlokk m.m.? Mye rart her som kan gjøre at du ikke får opp turtallet. Coil er også en mulighet, men jeg ville ha sjekket slitedelene først. Dritt i flottørkammeret på forgasserne er også en mulighet, hoveddysene er mest aktive fra halv fart og oppover så tette dyser kan gi slike symptomer som du har her... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.