ok67 Startet 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 18.Mars.2005 Påska er rett rundt hjørnet og sola skinner Kunne vært artig å høre hva slags aktiviterer folket legger opp til i påska i år, som den er såpass tidlig. Selv blir det nok mest vinteraktiviteter med noen skiturer. Men tenker også å ta en tur til Råkvåg og reparere litt på flytebrygga. Noen avrusta bandjern som må skiftes ut, satser på syrefast denne gangen i stedenfor galvanisert. Må også reparere noe på en sprukket 2x8 i landgangen etter høy sjøgang i fjor sommer, forårsaket av en halvplaner som drog med seg halve fjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Skinner og skinner Fru Blom. Men anoder,bunnstoff og polish står og venter itilfelle det blir høvelig temperatur. Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Skinner og skinner Fru Blom. Men anoder,bunnstoff og polish står og venter itilfelle det blir høvelig temperatur. <{POST_SNAPBACK}> Det var ikke mye som minnet om høvelig temp da jeg dro på jobb i morges. Reiser på fjellet i påska. Båten får vente til etterpå. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Andy Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Jeg skal på hytta - som ligger ved sjøen Pioneren skal sjøsettes, det blir nok en fisketur og annet Sitér dette innlegget Link to post
balja Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Påske = båtpuss! hver dag under presseninga. Balja Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 I og med at jeg ikke har prøvd skiene denne sesongen så ser jeg muligheten for å prøve de en dag i allefall. Ønsker ikke å overdrive dette med utfoldelse med ski i allefall. Regner med å bruke en del tid i båten, håper været blir slik at jeg kan fjærne burkan for noen dager. Helt klart mere kos å drive inne i båten uten presening på. Må ha den på igjen for det vil helt sikkert komme mere snø senere. For meg så er det enda ca 2 mnd før det blir Mjøssetting så jeg har forholdsvis god tid på det som gjennstår av arbeid. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
pero Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Har følgende liste: Bunn m/stoffing Dynamoen fikses Sjekke ankerdram Kjølboltene kontrolleres/tettes Ødelagt finer byttes ut Smake på ankerdrammen Luka i cockpit repareres Luka i forpigg fikses Lurer på om ankerdrammen er god enda? Skuta vaskes innvendig Polering Ny kontroll av ankerdram Scjekke elektrisk Hvor ble det av glasset? Vashke og olje/lakke teak i cockpit Guschelov, det var mer igjen.. Schervisj på motor Anoder her og der. Merkelig scå det shlingrer her til å være på land.. Fiksche propan/kokeapparatatat. Hvor ble det av lighteren..? (kaboom!) Scteike, den va det krutt i. Tar en til.... Montere rekkenett.. AU.. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 (redigert) HVIS terassen blir snøfri, sjekkes nok ankerdrammen DER i påsken. Ellers skal bobilen ut av vinterdvalen og klargjøres for messetur til Lillestrøm (et par uker etter påske). Og begynne å jobbe med teknisk klargjøring av ny-motoren (E-Tech) samt div. småtteri mens båten enda er under tak. (Håper å slippe snømåkking!! Nå MÅ våren snart dukke opp!) Redigert 18.Mars.2005 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Lars H. Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Hei. Påsken er som alltid avsatt til båtpuss. Sjøsetting pleier å være uken etter, men er i år utsatt 1 uke pga. tidlig påske. Men blir jeg ferdig med båtpussen i påsken, og isen er gått i havnen uken etter, kan jo sjøsetting fremskyndes. Og en ting som er helt sikkert, jeg skal IKKE på fjellet i påsken. Nå er jeg lei av vinter. Har forresten ikke vært på ski på 20 år. Synes det er vanskelig nok å holde meg på beina på glatta som det er uten at jeg skal ha noen "treplanker" under beina. Og ja, - jeg sa "treplanker", supre Madshus turlangrenn greier i tre med hardvedkanter og kandaharbindinger for beksømstøvler. Og stavene er i bambus! Tror jeg har en markadress liggende i bunnen av et skap. Der ligger den godt. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fenix Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Får nye seil og rullesystem på onsdag! Det blir montering etterhvert som kvikksølvet forhåpentlig stabiliserer seg over null. Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 18.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 HVIS terassen blir snøfri,Terassen, der er det mellom 1 og 2 meter med snø der. Sitér dette innlegget Link to post
MortenK Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Turen går til Oppdal - båten får vente til etterpå . Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Intruder Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Slipping av båt med påfølgende vasking, polering og stoffing! Skal også bytte sinker og vanninntak/kraner for motor og toalett! Båten skal også vaskes inni og som nevnt i tidligere innlegg, ankerdrammen skal selvsagt tilpasses også i år!!! Intruder Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Anodeskift i maskinen. Innvendig vask. Utvendig vask hvis temperaturen går opp litt. Småturer hvis det legger seg til rette ): hvis alt det andre blir gjort. Overnattingstur hvis det blir varmere, og hvis de av familien som fortsatt tror gleden er å gå på ski får gått av seg. Kanskje Norheimsund er en ide? Langtidsplanlegging (mer enn 5 timer) er ikke ferie. Påskeferie skal være ferie. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Hallaron Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Bedre halvdel med to barn, reiste på fjellet i dag. Far fikk være igjen for å pusse båt. Passer far utmerket, noen dager med 100% fokus på båt, deretter hiver meg på toget/bussen og reiser etter mor og barn. FIIIN ordning! Vaske båt innvendig - tette en bitteliten lekasje rundt et vindu. skifte impeller. Gjøre båten helt klar innvendig. Vaske / polere utvendig - litt bunnstoff. Båten klar til salg! Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Verrie Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Påska er familietid, så da tilbringes det noen dager på hytta, mest mulig inne mens unga er ute og herjer.... Våren kommer så sent allikevel at båten kan vente til da..... Sitér dette innlegget Link to post
Sira Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Meningen var at jeg skulle hente båten i Mandal , men ettersom den snøen og kulda kom så sent, er desverre ikke båten ferdig vårklargjort ennå. Men flybilletten er betalt så jeg og fruen drar ned alikevel så hun også får tatt nyervervelsen i øyesyn. (Hun har ikke sett den ennå skjønner dere!). Ny dato for henting er herved satt til 20/4-05. Billetter er akkurat bestilt,så jeg håper virkelig våren har kommet der nede til da. Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
DMF Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Påske er båtpuss. Liste: Montere badeplattform Skifte pumpe på toaletten Skifte diverse filter på motoren Skifte impeller Skifte til vingeskruer på impellerlokk Innvendig vask Bunnstoff Skifte anoder Vask og polering utvendig Ja og det blir sikkert litt til Sitér dette innlegget Draco 2700 tricab. Link to post
giver Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Hei Jeg har noen plan om å; Fjerne soppinfisert akterskott i sovekabinen. Sette inn nytt skott. "Seatrial" med den nye autopiloten, den må læres opp. Og så, hvis været tillater: En tur til "hvorsomhelst". mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Påsken 2005 ? Fylle opp fiskekassa igjen - selvfølgelig! Har du ikke hørt om Påsketorsk? Det er nå den er full av deilig rogn! Ikke noen "bakglatte planker" på disse beina, nei! Ska' man først fryse, så gjør det på sjøen! Vi ses på Lera - Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Kjell E Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Blir sjøpåske i år. Men skal også gå litt fra støl til støl, Wesselstølen - Holbergsstølen - Scruffystølen og tilbake igjen. Kjell. Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Skipper Worse Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Men skal også gå litt fra støl til støl, Wesselstølen - Holbergsstølen - Scruffystølen og tilbake igjen. Ja går du den ruten så havner du fort på sjøen i påsken!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Kjell E Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Ja går du den ruten så havner du fort på sjøen i påsken!! <{POST_SNAPBACK}> Høh, fjellfinnene har sin after ski, dette er after sailing. Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Skipper Worse Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Jaja, vi snakkes vel i havnen i løpet av Høitiden. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Astor Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 (redigert) Som Lars H. så fint sa det: jeg skal ikke på fjellet i påsken, men:..... Til svigers på Averøya. kan bli en fin tur. tar med kamera for mulige : Hvor er dette? Ellers er Astor klar innvendig. Bunnstoffet ble lagt på i høst. (Herlig) 2. påskedag går burkaen. Dermed blir det lett utvendig arbeide. Grovvasken og Autosol-jobben tok jeg i høst. 11. april blir det sjøsetting. Eneste drittjobben blir å bytte matepumpe og lufte dieselen. God påske, folkens!! Redigert 18.Mars.2005 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.