Jump to content

Påska 2005

ok67

Recommended Posts

Påska er rett rundt hjørnet :flag: og sola skinner :cool:

Kunne vært artig å høre hva slags aktiviterer folket legger opp til i påska i år, som den er såpass tidlig.

Selv blir det nok mest vinteraktiviteter med noen skiturer. Men tenker også å ta en tur til Råkvåg og reparere litt på flytebrygga. Noen avrusta bandjern som må skiftes ut, satser på syrefast denne gangen i stedenfor galvanisert. Må også reparere noe på en sprukket 2x8 i landgangen etter høy sjøgang i fjor sommer, forårsaket av en halvplaner som drog med seg halve fjorden. :headbang:

I og med at jeg ikke har prøvd skiene denne sesongen så ser jeg muligheten for å prøve de en dag i allefall. Ønsker ikke å overdrive dette med utfoldelse med ski i allefall.

Regner med å bruke en del tid i båten, håper været blir slik at jeg kan fjærne burkan for noen dager. Helt klart mere kos å drive inne i båten uten presening på. Må ha den på igjen for det vil helt sikkert komme mere snø senere. For meg så er det enda ca 2 mnd før det blir Mjøssetting så jeg har forholdsvis god tid på det som gjennstår av arbeid.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Har følgende liste:

Bunn m/stoffing

Dynamoen fikses

Sjekke ankerdram

Kjølboltene kontrolleres/tettes

Ødelagt finer byttes ut

Smake på ankerdrammen

Luka i cockpit repareres

Luka i forpigg fikses

Lurer på om ankerdrammen er god enda?

Skuta vaskes innvendig

Polering

Ny kontroll av ankerdram

Scjekke elektrisk

Hvor ble det av glasset?

Vashke og olje/lakke teak i cockpit

Guschelov, det var mer igjen..

Schervisj på motor

Anoder her og der.

Merkelig scå det shlingrer her til å være på land..

Fiksche propan/kokeapparatatat. Hvor ble det av lighteren..? (kaboom!)

Scteike, den va det krutt i. Tar en til....

Montere rekkenett..

AU..

HVIS terassen blir snøfri, sjekkes nok ankerdrammen DER i påsken. :drink:

Ellers skal bobilen ut av vinterdvalen og klargjøres for messetur til Lillestrøm (et par uker etter påske).

Og begynne å jobbe med teknisk klargjøring av ny-motoren (E-Tech) samt div. småtteri mens båten enda er under tak.

(Håper å slippe snømåkking!! Nå MÅ våren snart dukke opp!)

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Hei.

Påsken er som alltid avsatt til båtpuss. Sjøsetting pleier å være uken etter, men er i år utsatt 1 uke pga. tidlig påske. Men blir jeg ferdig med båtpussen i påsken, og isen er gått i havnen uken etter, kan jo sjøsetting fremskyndes.

Og en ting som er helt sikkert, jeg skal IKKE på fjellet i påsken. Nå er jeg lei av vinter. Har forresten ikke vært på ski på 20 år. Synes det er vanskelig nok å holde meg på beina på glatta som det er uten at jeg skal ha noen "treplanker" under beina. Og ja, - jeg sa "treplanker", supre Madshus turlangrenn greier i tre med hardvedkanter og kandaharbindinger for beksømstøvler. Og stavene er i bambus! Tror jeg har en markadress liggende i bunnen av et skap. Der ligger den godt.

Lars H. :sailing:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Anodeskift i maskinen. Innvendig vask. Utvendig vask hvis temperaturen går opp litt. Småturer hvis det legger seg til rette ): hvis alt det andre blir gjort.

Overnattingstur hvis det blir varmere, og hvis de av familien som fortsatt tror gleden er å gå på ski får gått av seg. Kanskje Norheimsund er en ide?

Langtidsplanlegging (mer enn 5 timer) er ikke ferie. Påskeferie skal være ferie.

Laholm

Bedre halvdel med to barn, reiste på fjellet i dag. Far fikk være igjen for å pusse båt. :yesnod::yesnod: Passer far utmerket, noen dager med 100% fokus på båt, deretter hiver meg på toget/bussen og reiser etter mor og barn. FIIIN ordning!

Vaske båt innvendig - tette en bitteliten lekasje rundt et vindu. skifte impeller. Gjøre båten helt klar innvendig. Vaske / polere utvendig - litt bunnstoff. Båten klar til salg!

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Meningen var at jeg skulle hente båten i Mandal , men ettersom den :headbang: snøen og kulda kom så sent, er desverre ikke båten ferdig vårklargjort ennå. Men flybilletten er betalt så jeg og fruen drar ned alikevel så hun også får tatt nyervervelsen i øyesyn. (Hun har ikke sett den ennå skjønner dere!). Ny dato for henting er herved satt til 20/4-05. Billetter er akkurat bestilt,så jeg håper virkelig våren har kommet der nede til da.

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Påsken 2005 ?

Fylle opp fiskekassa igjen - selvfølgelig! :yesnod: Har du ikke hørt om Påsketorsk? Det er nå den er full av deilig rogn!

:seeya:

Bilde

Ikke noen "bakglatte planker" på disse beina, nei! :lol: Ska' man først fryse, så gjør det på sjøen!

Vi ses på Lera - :fishing:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Som Lars H. så fint sa det: jeg skal ikke på fjellet i påsken, men:..... Til svigers på Averøya. kan bli en fin tur. tar med kamera for mulige : Hvor er dette?

Ellers er Astor klar innvendig. Bunnstoffet ble lagt på i høst. (Herlig) 2. påskedag går burkaen. Dermed blir det lett utvendig arbeide. Grovvasken og Autosol-jobben tok jeg i høst. 11. april blir det sjøsetting.

Eneste drittjobben blir å bytte matepumpe og lufte dieselen.

God påske, folkens!! :flag::flag::cheers:

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...