Jump to content

Påska 2005

ok67

Recommended Posts

Framleis er planen å kombinera ski og båt i Norheimsund (ski på Kvamskogen), dersom veret er bra og eg rekk å få gjort unna ein del ting i båten først.  Avgang er planlagt onsdag.  Enkelte andre baatplass-medlemmer har/hadde også tenkt seg dit, har eg forstått...  :sailing:

<{POST_SNAPBACK}>

Ser ut som Norheimsund ryker for vår del. Quindebestet og samtlige tre CHrapyler har hatt omgangssyke med hodepine, feber og magesjau. Så han far måtte stelle hjemme. Resultatet kan man vel gjette seg til ... alle viktige ting blir liggende ugjort. Så Hangarskibet er ikke sjøklart og det blir vel neppe mer enn en dagstur eller to i påsken, og selv det bare i heldigste fall. :cryin:

Sorry, janb, vi får ta det igjen til neste år.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Du står vel for tur til å bli smitta sjølv no...?  :puke:

Å neida! Gamle Worse har drukket så mye kaffe og annet unevnelig opp gjennom årene at han er galvanisert innvendig. Det der virus-greiene biter på pyser, kvinner og barn, men ikke på ekte mannfolk. :yesnod:

Kjem me oss avgarde, skal eg heller avlegga ein rapport her på forumet.

Ser frem til det!

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Hadde skuta oppe i krana idag pga misstanke om at den har liggi litt på en gammel moring og gnissa litt .Har jo vært sinnsykt lavt-vann di siste ukene . Fikk desverre rett , var sånn passe skrapa opp en halvmeter ca på kjølen . FAAAA#¤#&%¤%43265¤R/&T og , men men . Utover det er vi klare til PÅSKETUR . Onsdag 23/3 (værforbehold) går turen til Hankø/Engelsvik sånn ca sjærtorsdag går ferden videre til Strømstad og rottene , kansje overnatting der og en liten krogtur . Laaaangfredag blir det Koster og grilling av lammelår med alt for lite hvitløk i :wink: , så for vi se hva som skjer ettervært . Men æ glær mæ ja :cool:

Sjærtorsdag kansje i Strømstad hadde det vært artig og treffi andre med supervimpelen da :yesnod: Men har dere lyst er Anja og vi og treffe på VHF'n L J 3839 Tine II

Ønsker alle med eller uten vann under kjølen en riktig flott og hærlig påske ....

Hilsen oss på Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Terassen, der er det mellom 1 og 2 meter med snø der.

<{POST_SNAPBACK}>

Ha´kke du NY fræser a`??

OK67 kom for seint til å inspisere " Det polske vidunderet". Eieren kom og hentet den ut fra vinterlagring i går. En meter litt sterk tape fixer kanskje skaden... :puke:

Forøvrig må jeg kanskje være i slekt med Lars H! :wink:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Ha´kke du NY fræser a`??

Jo, det er dit jeg har frest snøen :lol:

Ellers så var det nyyyyydelige forhold i Bymarka i dag. :cool:

OK67 kom for seint til å inspisere " Det polske vidunderet". Eieren kom og hentet den ut fra vinterlagring i går. En meter litt sterk tape fixer kanskje skaden...  :puke:

Kan like godt bygge hele båten av tape da jo :nonod: Redigert av ok67 (see edit history)

Kan like godt bygge hele båten av tape da jo  :nonod:

<{POST_SNAPBACK}>

Det var jo DET jeg prøvde å fortelle i en annen streng om "tynne båter". Mikrometer er rette utstyr å måle laminattykkelsen på "Polakken"!! Får ikke MEG ombord i sånn redskap!! No way!!

Forøvrig er det flott på Byneset også nå! Kjører båten på henger til oppvarmet hall på Klett tirsdag! NÅHH begynner det!!

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Har nettopp hvert en tur på "sommerhuset" som ligger på Lille vandved på helgelandskysten. Måtte Fiske opp landgangen som stormen "Inga/hårek" hadde lekt seg med, gelener hadde fått seg en knek/landgangen også :cryin: Måtte også ta vare på kjøleskap og fryser etter strømmen gikk der ute,råtten og muggen mat :puke: , jeg er gla det er kaldt vær (8 minus) har fått tømt og vaska dette. Flyte brygga hadde også fått juling,men det går ann og fikses.Så nå kan vi kansje dra utover hvis det blir bra vær,det var det ikke i påsken i fjor liten storm( var meldt bris).Nå er det kjempe vær med 3-7 minus med sol. festus. :flag: god påske :flag:

Vårpussen er igang;

Avduking igår, drev-vedlikehold i dag og vask/polish så snart varmegradene evner å formere seg.

Satser på påske på sjøen, kanskje en harry-tur...  (du får holde utkikk, Tine II)

:cheers:

M/Y Ellen Marie

<{POST_SNAPBACK}>

Tror det burde bli vaskevær og poleringsmuligheter i påsken. Har bytta bort poleringen i år,det er bare pyton syntes jeg. Så det blir takmaling og oppussing av soveværelset i leiligheten til jentungen så får hun polere. De to yngstes jobb er å støvsuge og vaske for- og stikklugaren og legge på putene igjen under Ørnhilds instruksjoner.

Admiralen forventes å stige ombord for inspeksjon av resultatet(Han er en enkel person og klager sjelden).Kobler batterilader og koser litt med VP sin før motorromsluka legges på. Admiralen har ikke mot til å stikke hue inn på toalettet for da står Ørnhilds grønne dreper øyne i ryggen så det schmeller.

En har jo livet kjært tross alt. :yesnod: Seansen avsluttes med vinduspussing og med Ørnhilds beklagelser om hvor møkkete vaskevannet var og at Rederen er et møkka svin. :rolleyes:

Rederen/Admiralen/Kaftein prøver som vanlig med forsvarstale om at det er en grunn til at det vaskes i Slagskipets indre gemakker....

Politbyrået senker så siste rest av selvtillit hos Øverst Kommanderende på slagskipet med den vanlige tordentalen om straffen som følger automatisk ved uatoriserte budsjettbevilgninger til kartplottere og annen elektronisk og mekanisk utrustning som ikke er godkjent av Politbyrået. ØK forsikrer at slike tanker overhodet ikke eksisterer i hverken ØK,Admiralens eller Kafteinens hode. Samtalen avsluttes så med tydeliggjøring av hvor mange netter som må tilbringes på sofaen med Skipshunden. :sleep: Politbyrået vet at det egentlig ikke er en dårlig ting for ØK,Admiralen,Kafteinen som har et godt forhold til Skipshunden . Vi snorker i takt sies det :sleep::lol:

Seansen avsluttes i år med overrekkelse av fleece pledd så Politbyråets biceps ikke skal bli for kalde i sommer-takk Ikea- før kursen settes mot Cafe Nice og en herlig biff. :yesnod:

Det var jo DET jeg prøvde å fortelle i en annen streng om "tynne båter". Mikrometer er rette utstyr å måle laminattykkelsen på "Polakken"!! Får ikke MEG ombord i sånn redskap!! No way!!

Takker meg da heller til selvbygd redskap. 12mm kryssfiner med 3-5mm glassfiber og epoxy på hver side. Går tvers gjennom Polakken det.

Holder på med innkjøring av min nye Sole Mitsubishi, 50 timer med variert turtall ( 30 timer til nå...ting tar tid :sad: ) Men Walter , har torsken flyttet til østlandet , for her i området (Viste- Tungenes- Rennesøy) får jeg ikke noe.

Andre i samme område her, som har fått noe av den flotte vinter torsken ? og hvor ? :confused:

Vinteren er endelig på hell rundt påsketider. Sette meg i bilen å kjøre 20-30 mil opp i fjellet for å finne mer snø da? Ikke denna gutten nei! Skal montere ny eksosstøvel og badetrapp. Pleier også å ta en tur ned i havna med Zodiacen og 4 hesteren sånn at ungene får utløp for sine jolleabstinenser! Kjøper en pose reker, sitter i solveggen på klubbhuset på Båtmagasinets ljugekrakk, ser på ungene og har det igrunn greit!

AL-TEC

al-tec.no

Ja for 4-5 uker siden var her bra med ferdatorsk. Opp i 6-7 kg størrelse. Sto helst langt inne i Byfjorden på høyde med Skogstøstraen ut mot Vardeneset. Dette er vanlig hvert år fra midten av februar og utover i mars. Mulig han er her enda, men antakelig mer sporadisk.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

I år blir det nok første året uten hyttetur og ski. Skal jobbe for det meste, men skal ha fri i morgen og mandag. Håper på å gjort en del på båten. Har i dag fått ferdig veggene på toalettet. i morgen blir det å få laget til taket og så får eg begynne på teakdørken.... Bilder kommer....

I år blir det vel jobbing i båten!

Her er lista:

*Pusse under vannlinja

*Kjøpe inn Owatrol D1 og D2

*Kjøpe inn primer, tät (et stoff lignende farm) og bunnstoff

*Prime under vannlinja

*Legge på bunnstoff

*Smøre på tät

Etter påske begynner prosjektet med å lage dørk...

M/B Gamla

Føler med alle dere som må lide under burka etc. ... what can I say ... her vest har vi helt andre prioriteringer ... så hvorfor er dere fortsatt østpå???

Vi er ikke østpå lenger. Flyttet fra Oslo til Stord i slutten av februar :flag: Så ser du en Fjord 815 med vimpel så vet du hvem det er... Håper å få båten vestover en gang i april.

Ellers tenkt jeg jeg skulle bruke første delen av påsken til å jobbe og få hentet 2-krona seiljollen. Hentingen gikk greit, men når jeg i dag oppdager at jeg har fått feil kjøl ble jeg litt sur, tross 2 grader og snø i lufta hadde jeg STORE planer om en lengre seiltur... Slik ble det ikke.

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

... GeirKS har sitti mastetoppen på INITIUM omlag 1,5t totalt i dag...

He-he! :lol: Valne finger, GeirKS? Litt kjølig i toppen der, vel? :wink: Litt vanskelig "å slå floke" på så liten plass? :lol:

Lykke til, guttær..... :seeya:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...