Jump to content

Påska 2005


ok67

Recommended Posts

Hmmmmm, halvannen time, også beretter du at fortsettelse følger  :eek:  :eek:

 

Sitter`n der mens du er hjemme  :eek:  :crazy:  :lol:  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Yep, som jeg sa når jeg dro hjem, du venter sikkert til i morra.

 

Neida, rullestaget er på plass det, var ikke vanskelig, men endel jobb var det jo.. GeirKS er forhåpenligvis snart hjemme..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

:flag: I går var madammen og eg i full sving med vasking av skuta innvendig. Dagen i dag, palmesundag, har gått med til å "flytta inn" i nye-båten (som altså er frå 1991...). Har fylt opp i skuffer og skap med ymse ting som er naudsynt for det gode liv på sjøen, - inkl. ankerdram :cheers:

 

I tillegg har dei siste dagane blitt brukt til installasjon av kart (Maptec BSB) og kartprogram på laptop'en. Har installert både Tiki og Offshore navigator. Er usikker på kva som er best. :confused: Får prøva begge to. Førebels har held eg meg berre til gratisversjonane.

 

I tillegg er Pinnacle TV-tuner for PC innkjøpt og installert. No får altså laptop'en både jobb som kartplotter og TV (det siste forhåpentlegvis berre medan me ligg i hamn...). Alt ser ut til å funka bra heime, men har ikkje fått prøvd laptop'en i båten ennå.

 

Framleis gjenstår ein del arbeid i båten, men får me finver no :cool: , - ja då dreg me på tur! :sailing::flag:

Link to post
Share on other sites

Hadde min første seiltur i seiljollen (2-krona) i dag. Den stod absolutt til forventningene, men selv om det var perfekt vindforhold og sol fra skifri himmel ble det veldig kaldt. Det er ikke sommer enda... Har litt problem med kjølen, men det ordner seg nok med ny kjøl fra leverandøren...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Nå er det en dag igjen med litt småvasking sånn at fiskelukta er ute før sjefen stiger ombord .Har holdt på med endel småting ombord så nå er det bare og fylle opp med dyner og di ca 1000 andre tinga som blei tatt ut i høst :cryin: Skuta er sjekket nesten vrenkt'n for og fixe små feil og mangler så det forhåpentligvis blir en flott påsketur til Strømstad og Koster øyene .Mangler kun at han der oppe er med oss slik at været blir megabra , da kan en nesten ikke ønske seg mere .

 

:cheers: Da ønsker kaptein og mannskap på Tine II en riktig god påske og kansje vi treffes :cheers:

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Vårjevndøgn er passsert, så nå er det bare å definere det som sommer! Er i gang med konvertering av fiskebåt til familiehytte. Akterdekket er vasket, vasket, vasket polert og skyllet med vann som så skal tørkes av. Anoder er skiftet, vanntankene fylt (og snart tømt igjen, foretrekker ferskvann til båtvask!

 

Mens vannet renner av, før resten må tas med klut, kan jeg gi en statusrapport. Rundt Bergen var det kjempevær i går, noe mindre kjempe i dag og meldt bare vær i morgen. Traileren fra båtfabrikken østpå var her med to båter i morges, folket er i gang med klargjøring. Ett eller annet sted går en maskin, ellers er det stille i havnen.

 

Historien om de to som kullseilte på Vestfjorden, og som lå og klamret se til kjølen rinner meg i hu. Mellom stormkastene ropte den ene til den andre:

"Ka du trur? Det e sanneleg ikkje nokka spøk å være i skogen i slekt vær"

 

Det samme gjelder vel stakkarne på fjellet.

 

Fortsatt god påske!

Laholm

Link to post
Share on other sites

Da er jeg returnet fra mitt lille paradis!

 

Båten er på land, den ble spylt under, tørket i sol og vind i dag! i ettermiddag smurte jeg nytt strøk med bunnstoff på TRASS, hevet vannlinja litt i år og...blir tyngre hvert år... :confused: (kan det være meg!?)

 

Nye anoder på plass, var "passelig" slitt!

 

Gjenstår boning av skrog, vask av dekk, grundig utvask av hele båt innvendig.

Må og levere to dyser til trykktesting, SÅ kan mai du skjønne milde komme!

 

Sabeltann

 

gleder meg :fishing::sailing::cool: herligt!

Link to post
Share on other sites

Her på Nord-Møre har påskeværet slått skikkelig til. Været er topp og i går lå skyggetempen på 16 grader. Da varmet det godt i leveggen. Diverse turer rundt i skjærgården med bil, ritig nok. Flott natur som må utforskes med egen båt når pensjonisttiden kommer. (15 år til 70) :lol:

 

Kommer med bilder i løpet av dagen.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Heisann, her var faktisk trådlaus nettforbindelse.

 

Ligger i gjestehamna i Høylandsbygd på Halsnøy i Sunnhordland. Har framleis planar om kombinasjonen båt og ski i Norheimsund. Men så langt har me tatt ein omveg... :sailing:

 

Veret på sjøen er så flott, at det er mest for gale å dra til fjells. :wink:

 

Dette er jomfru-(overnatttings)turen med nye båten, og det meste ser ut til å fungera som det skal.

 

Akkurat no stryk eit svanepar seg langs med skutesida. Ynskjer baatplass-folket ei framleis god påske! :flag:

Link to post
Share on other sites

Nå er me i Norheimsund og har vore her i to døgn snart. Faktisk får eg trådlaus nett-forbindelse her også. Kombinasjonen båt og ski i påska er perfekt. Spesielt når veret også er det... :cool:

 

Men no er det tid for å kasta loss og setta kursen mot heimehamna.

 

Skal skriva meir om ski og båt-kombinasjonen etter heimkomst. No må sjølivet nytast! :sailing::flag:

Link to post
Share on other sites

Under en rask tur på fjorden i dag forsvant det meste av krefter fra motoren. Gikk med nesten fullt turtall da båten "faller" ned og jeg mistet turtall. Sjekker instrumenteringen men finner intet unormalt. Min første tanke går til kontrollviren, har denne løsnet ??? Har opplevd det før.

Stopper motoren og åner motorromslukene, røyken velter ut. Leter rundt om kring men finner intet gale, ingen lekasjer el.l. Kan ikke sjønne hva som er gale. Starter motoren igjen og registrere en skramling en eller annen plass nedi dypet. Etter hvert finner jeg årsaken. Klemmen som holder turboen fast til eksoshuset har røket rett av og turboen har delt seg. Prøvde å få turboen på plass og festet denne med en streng slik at jeg kunne luske hjem. Vel hjemme sjekker jeg turbinen.... den sitter bom fast :headbang::headbang: .

 

Så nå blir det å jakte på ny turbo :sad::sad:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...