Jump to content

Bobåt, min. 33 fot, maks 750k, ikke eldre enn 8 år. Forslag?


mosby

Recommended Posts

Vel, nå har jeg egentlig sagt ja til den Hanse båten, så så lenge den er i teknisk god stand så blir det nok den. Flere båter som er linket er IKKE registrert i Skipsregisteret så da er det totalt uaktuelt for min del.

 

Vil nok se på muligheter til å få noe frys i båten, for det vet jeg at jeg kommer til å savne. Savner det her i hybelen da kjøleskapet som fulgte med har dårlig frys løsning.

Samt noe mer stikk kontakter i båten... Og ny madrass i den senga jeg skal ha, trenger noe mer enn de tynne som følger med. Kanskje ispropell til vinteren og ei pressening. Slike tips må dere gjerne komme med hva jeg bør tenke på til vinteren.

 

Var ca 200-250l vanntank, så får se hvordan det går i vinter. Usikker på dieseltanken. septik var på 40l. Ting som jeg kanskje må få utvidet, så får se åssen det går i vinter. Båten skal ligge nærme Aquarama der jeg er årsmedlem og planen er å dusje/gå på do der ofte. Kommer også til å seile så sent på året som jeg kan. Vasketøy gjør jeg hos familie + levere inn for å få andre til å vaske det.

Link to post
Share on other sites

Ja, fulgte ikke med heldekkende, men blitt enig om at det skal være med i prisen på båten :)


Samt den 10 fot båten med 5hk også, noe som også kan bli greit.

 

Har rabatter hos en forhandler av båtutstyr så sjekket priser på fryseboks og kan godt være jeg bestiller en av de au etterhvert. Det å ha frys i båten selv om det ikke er den største frister VEEELDIG. Men må få bodd der litt først og få litt følelse av hva som vil være viktig for meg :)

Link to post
Share on other sites

Hvorfor i alle verden må den være registrert i skipsregisteret ?

 

Det er vel bare å registrere den der selv i kjøpsprosessen om du må ha den registrert der.

Skjønner at du vil bruke båten som sikkerhet for lån, men er det noen banker som låner penger ut med sikkerhet i båt selv om den er registrert i skipsregister ?

Link to post
Share on other sites

For å få lån til båt må den være registert slik at de kan ha den som pant. Det å registere en båt i registeret koster ca 10k har jeg fått beskjed, MYE papirarbeid samt tar minst 1 mnd. Så derfor lettere å velge båter som allerede er registert.

Men nå ser det ut som jeg har funnet en båt jeg kan bli fornøyd med, krysse fingrene.

Link to post
Share on other sites

Denne tilfredsstiller alle kravene, er reg i skipsregisteret, er 8 år, og er romlig som bobåt. har to toalett, dusj, landstørm, dieselvarmer.. 3 lugarer... pantry med stekeovn, god takhøyde, lys innvendig, cockpittelt ... og den får du for 750k, er priset til 795k og finansiering ordnes...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...