bare lek(k)er Svart 16.August.2013 Link til dette innlegget Svart 16.August.2013 I vestre halsbukt på Nesøya er det en liten opplagsplass. Der har de felles opptak og utsett med mobil kran. Vet dessverre ikke hvem som er kontaktperson pris og kapasitet :( Trygve Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 16.August.2013 Link til dette innlegget Svart 16.August.2013 Sap, jeg vurderer marineservice jakobsen hvis det er ledig der. Har hørt veldig mye godt om dem, men har ingen erfaring med dem selv. Hvis det ikke blir det tror jeg det blir samme innelagringssted som i fjor (Tønsbergområdet). Men jeg må få skrudd litt på den ene girkassa, og ønsker en viss nærhet til båten og mekanikeren av den grunn. Blir jeg ventende på isen er sannsynligvis båtplassen min utilgjengelig pga is også, så jeg er ikke så redd for det. Tror jeg. Har undersøkt litt på flere steder (solvik, blommenholm etc), men det er en stund til det kan avklares om det blir plass til ikke medlemmer der. Oksenøya har jeg ikke fått avklart, men det er avstandsmessig praktisk. Hero Marin på Storsand er også greit, men de tar ikke mer enn 3,90 brede båter, men noen løftes med kran der også. Hadde forrige båten der i flere år. Men for meg er Jakobsen nærmere. Jeg synes også Amundsen var ok, men litt sent utsett om våren for min del da det ikke var noen klar organisering av datoer. Men da jeg var der løftet han min 405 cm brede båt helt greit. Han hadde vel 45 fot som den største kunden i trucken da tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 16.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2013 (redigert) Merkelig det med amundsen. Får ta en ny sjekk. Ellers var jeg en tur ute på oksenøya og kikket nå i sted. Hallene er ferdige og det samme er plassen. Jeg kan ta en telefon ut dit til uka å høre om det er noen planer for løft med kran. Billig er nok garantert ikke... Solvik har samme truck som jeg prøvde på Karenslyst, så det går nok ikke for meg dessverre :-( Har ikke fått spekk på trucken på blommenholm, men fikk med meg at de ikke åpnet for avklaring ang ikke-medlemmer før godt ut i september. Synd man må ha postadresse Blommenholm for å bli medlem. Jeg bor 5 min unna stedene over, så det er synd at det ser vanskelig ut :-( Jacobsen er også aktuelt om jeg ikke får noe på denne siden av byen. Hadde jo vært hyggelig å stå i lag med andre BP'ere :-) Finner vi et aktuelt sted, så kunne vi jobbet for å samle sammen noen båter og leid en kran :-) Redigert 16.August.2013 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
mhemil Svart 16.August.2013 Link til dette innlegget Svart 16.August.2013 Ellers var jeg en tur ute på oksenøya og kikket nå i sted. Hallene er ferdige og det samme er plassen. Du får si hei neste gang du er nedom :-) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 16.August.2013 Link til dette innlegget Svart 16.August.2013 Jeg sjekket pris på Bokerøya i går: Kr. 550.- inkl. moms pr. m2 innendørs i kald hall. Dette inkluderer løft inn og ut, og spyling. Man får lov til å gjøre ting selv i hallen, men husk at båtene ligger tett. For min Viksund 350 betyr dette ca. 20.000,- Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
VannTro Svart 16.August.2013 Link til dette innlegget Svart 16.August.2013 Helt "psyk" pris for å ha en båt stående stille !!! Pris for en båt på 13x4 meter i båtforeningen(ute unnder presenning) er Kr. 4900,- Da kan vi jaggu dekke til båten med fløyel om vi vil.... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Key Freak Svart 16.August.2013 Link til dette innlegget Svart 16.August.2013 Ja, det er friske priser. Det blir nok ikke innendørs opplag for min del denne vinteren heller... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
VannTro Svart 16.August.2013 Link til dette innlegget Svart 16.August.2013 Nei, jeg skal altid ha fordelen av å legge på pressenningen selv :-) KeyFreak, Send meg en IM om du er interessert i Holmen Motorbåtforening. Vi er en flott gjeng der som står på for hverandre ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Oteren Svart 16.August.2013 Link til dette innlegget Svart 16.August.2013 Helt "psyk" pris for å ha en båt stående stille !!! Pris for en båt på 13x4 meter i båtforeningen(ute unnder presenning) er Kr. 4900,- Da kan vi jaggu dekke til båten med fløyel om vi vil.... Hm ca 1500 mer i mnd for vintermånedene innendørs, sannelig verdt d. Båten står tørt, slipper presenningstyret, slipper å fly til båten når det har blåst hatter eller kommet en halvmeter tung snø. Joda hver sin lyst.. Etter 25 år med båten ute om vinteren, er jeg omsider kommet til fornuft :-) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 Du kan jo bli medlem i Holmen Motorbåtforening(på Holmen i Drammen). Jeg er selv medlem der og slik det er nå skulle jeg tro vi har plass til deg på land. Vi bruker truck på mindre båter og 90-tonn mobilkran på de større. Denne krana har 4x5 meters løfteåk og største båten i foreninga er en 50-foter. Det er meget gunstige priser da man går sammen og leier kran(6-700,- pr båt pr. løft). Er det interessant så send med en IM så skal jeg sørge for at du blir prioritert. Eneste aber med å ligge på Holmen er en det skitt som kommer luftveien fra broene, ellers er det en fin forening hvor alle kjenner alle og hjelpsomheten er stor. Her er link til hjemmesiden vår: http://www.h-m-f.no/ (klikk på "FIlbiblioteket" for å finne prisregulativet. Du vil se at det er gunstige priser også for opplag) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
VannTro Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 Jeg adresserte vist ikke mitt forrige innlegg, men det var tenkt til trådstarter SAP. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
REM Svart 18.August.2013 Link til dette innlegget Svart 18.August.2013 Hadde jo vært hyggelig å stå i lag med andre BP'ere :-) Finner vi et aktuelt sted, så kunne vi jobbet for å samle sammen noen båter og leid en kran :-) Melder meg på hvis tilgang og beliggenhet er akseptabelt. Ser vel allikevel ut som jeg legger meg i boblehavn i vinter. Byttet jo alle bunnventiler sist vinter og kalkblåste og monterte aktertruster forrige året og bytte rope cuttere, skinkesinker og monterte jordingsplate året før der. Baugpropellbytte tok jeg jo i sjøen nå i høst. Finner vel alikevel på noe nyttig under der om jeg blir liggende på land tenker jeg? Forresten, skulle jo ha levert propellene inn til justering. Ligger 50 RPM under specen på 2600 omdr. Ønsker å legge meg på 2700. Hadde tengt å ta dette til våren da Amundsen alikevel skal løfte meg for spyling og bunnstoff. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
DieselDahl Svart 18.August.2013 Link til dette innlegget Svart 18.August.2013 I vestre halsbukt på Nesøya er det en liten opplagsplass. Der har de felles opptak og utsett med mobil kran. Vet dessverre ikke hvem som er kontaktperson pris og kapasitet :( Trygve Jeg kan undersøke neste gang jeg er nede på båten. Er ikke medlem men leier en privat brygge rett ved siden av. De har fast dato for løfting for dem det passer for. http://www.halsbuktabatforening.no/ Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 18.August.2013 Link til dette innlegget Svart 18.August.2013 Felles sted og opplag hadde normalt også passet meg veldig godt. Men jeg tror jeg må opp litt ekstra tidlig i år for å gjøre noe arbeid på girkassa før det blir for ubehagelig temperatur. Med så store båter som det er snakk om må opplagsplassen være rett i vannkanten. Vi brukte 160 tonner der jeg sist var med på fellesløft, og den løftet ikke så veldig langt, og den kunne heller ikke trille/ flytte med båten hengende da den hadde mange tonn med motvekter på. Nå går det vel mot nedlegging av Tofte fabrikker. Der er det vel store områder (kanskje til og med haller) i umiddelbar nærhet til vannet? Sitér dette innlegget Link to post
Louise V Svart 18.August.2013 Link til dette innlegget Svart 18.August.2013 Betaler 31000.- for plass under tak i Son og det er ink opp spyling og ned til våren igjen. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 18.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2013 Takker for gode tips alle sammen :-) De er notert ned og skal sjekkes/ vurderes. Må si det frister veldig med innedørslagring om jeg først må ut fra nærmiljøet selv om jeg synes det er mye penger. Kjenner meg selv såpass godt at jeg hadde nok satt meg i bilen hver gang det hadde blåst eller kommet mye snø ila vinteren om båten stod ute langt unna... Aller helst ville jeg hatt båten nære hjemmet utendørs på tradisjonell måte, men det ser dessverre vanskelig ut.... Hvis innedørs, kan det være aktuellt med flere steder i Øst og Vestfold, Så tar gjerne imot flere tips :-) Vurderer utifra pris og hvor bra anlegget/ hallene og tilgangen er. Må være et sted hvor jeg kan gjøre arbeidet. Er sær og liker å ha kontroll med ting og tang selv ;-) Skal sjekke mulighetene på Bokerøya og Sonskilen. Håper ikke alt er fullbooket... Bokerøya har travellift som de kjører inn i hallen. Hvordan er hallene i Son? Er det skur med tak eller hall? Og hvordan transporteres båtene inn? Hadde jo vært hyggelig med Son også da jeg har skjønt det er mange BP'ere som har båtene sine der :-) Ang fellesopplag, så synes jeg det er en ideel løsning for fremtiden. Om flere er intr i dette, så kom gjerne med tips til et egnet sted i indre oslofjord. Hadde vær gøy og stått ilag med flere BP medlemmer :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Lars H. Svart 18.August.2013 Link til dette innlegget Svart 18.August.2013 Hvordan er hallene i Son? Er det skur med tak eller hall? Og hvordan transporteres båtene inn?Hadde jo vært hyggelig med Son også da jeg har skjønt det er mange BP'ere som har båtene sine der :-) Ring Sverre i Sonskilen Båthavn, mobil 907 30 370 (og hils gjerne fra Trudelutt). Han står for all løfting og transportering og vet alt om opplagsmuligheter også. For mer formelle avtaler og priser, ring kontoret 64 95 71 44 og snakk med Kirsten, kirsten@sonskilen.no Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
VannTro Svart 18.August.2013 Link til dette innlegget Svart 18.August.2013 (redigert) Ang fellesopplag, så synes jeg det er en ideel løsning for fremtiden. Om flere er intr i dette, så kom gjerne med tips til et egnet sted i indre oslofjord. Hadde vær gøy og stått ilag med flere BP medlemmer :-) Det er jo liksom idèen med en båtforening da, selv om det f.eks. står HMF i vimpelen( i tillegg til BP på noen få)..... Når det gjelder vind og pressening så er dette et spørsmål om å gjøre ting riktig på høsten. Har kun sett en pressenning blåse av i løpet av vinteren i løpet av 34 år....... Redigert 18.August.2013 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
sap_2000 Svart 18.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2013 (redigert) Takk LarsH :-) Skal sjekke. Helt enig VannTro. Problemet her i området er at de fleste forenginger dessverre ikke har løfteutstyr som funker for meg :-( Synes også det blir mindre foreninger/ opplagsplasser av den gamle skolen og mer luksusanlegg og eiendomsutvikling. Trist utvikling for endel båtfolk. Oksenøya var av den gamle skolen når MarTek drev der. Når er det mer business i regi av Bunde eiendom. Flott, men dyrt. Hvor lenge får Karenslystområdet være i fred tro? Ryker det, vil mange båteiere få et problem med hvor de skal gjøre av båtene sine om vinteren. Det med at jeg hadde kastet med i bilen ved vind og snøfall har nok mer med meg å gjøre enn den faktiske nødvendigheten om du skjønner, lol ;-) Homen BF er nok noe av det nærmeste alternativet for meg med bil om jeg først må ut av indre fjord. Tusen takk for hjelp og tips! Skal sjekke litt nå til uka :-) Redigert 18.August.2013 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
VannTro Svart 18.August.2013 Link til dette innlegget Svart 18.August.2013 (redigert) Du får si fra om du bestemmer deg for å se nærmere på HMF i Drammen, da sender du meg en IM med telefonnummer så kan vi ta en prat om forholdene der og en "befaring" om du vil. 90-tonneren vi bruker 3 ganger hver høst/vår er i hvert fall dimensjonert for større båter enn din og åket likeså. Redigert 18.August.2013 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
sap_2000 Svart 18.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2013 (redigert) Tusen takk VannTro :-) Setter stor pris på det! Åket er den viktige biten for min del. Båten i seg selv er jo hverken spesiellt stor eller tung. Bare (som eieren) sensitiv for klem på feil sted, lol ;-) Redigert 18.August.2013 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 19.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2013 Da har jeg fått sikret årets vinteropplag. Karma skal bo i Son denne vinteren :-) Dette har gnaget meg endel i det siste, da jeg liker å ha avtalene i orden i god tid. Fikk ikke noe klart svart på Bokerøya, så var på vei til Son for litt rekognisering da det tikket inn en PM fra "Storebro 43" på forumet. Vi ble sittende og prate båt på telefonen hele veien ned hit og møttes så på plassen da han var i næheten. Fikk studert skuret, krana og pratet med gutta som styrer opptaket. Det ble også omvisning i et smykke av en Storebro 43 i mahogny :-) Det hele endte med en lunsj i Son, og vips så var en stor del av dagen gått med :-) Tusen takk til Storebro 43 for en hyggelig båtprat og omvisning i Sonskilen i dag! Da det var ledig plass i skuret var det ikke mye å lure på, så jeg skrev meg opp på stedet :-) Gleder meg til å stå og pusle her utover høsten og våren i godt selskap med andre som deler diagnose, lol ;-) Kjenner jeg ble litt lettere i skuldrene nå som dette var på plass. Vil også rette en stor takk til alle som har kommet gode tips, innspill og tilbud i denne tråden. Det har jeg satt stor pris på! SAP -from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Oteren Svart 19.August.2013 Link til dette innlegget Svart 19.August.2013 God følelse å ha ordnet slikt i god tid. Kan nyte resten av sesongen og starte videre planlegging. Som vanlig artig å følge prosessen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 19.August.2013 Link til dette innlegget Svart 19.August.2013 Var litt spent på om det var biler på Storebro 43. Var det en som Scheen tegnet? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 19.August.2013 Link til dette innlegget Svart 19.August.2013 Så fint at du fant et sted ! Ting ordner seg for snille gutter vet du Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.