Jump to content

Garmin 5212 nettverksplotter vil ikke vise flow fra Lowrance EP60R


DieselDahl

Recommended Posts

Jeg har en Garmin 5212 nettverksplotter som jeg tenkte å tilføre noe nytt ved å koble til en Lowrance EP60R fuel-flow sensor. Den kommer opp på plotterens meny under tilkoblede enheter men det vises ingen verdi på skjermen. Jeg trodde i min villfarelse at NMEA2000 skulle være plug-and-play..... må jeg laste ned noe software for at den skal virke? Giveren har kun NMEA2000 plugg, ingen andre ledninger. Jeg har en tilsvarende giver fra Garmin til den andre motoren men den er ikke tilkoblet ennå, skal se om jeg får liv i den i det minste.

Link to post
Share on other sites

Det første som står på nettsidene til Lowrance om EP-60R er at den må konfigureres med en Navico (Lowrance/Simrad) multifunksjonskjerm eller digitalt multiinstrument (LMF)

 

http://www.lowrance.com/en-US/Products/NMEA-2000/EP-60R-Fuel-Flow-en-us.aspx

 

Når konfigurasjonen er gjort vil den virke med din plotter. Billigste instrument som kan brukes er LMF-200.

Link to post
Share on other sites

Akkurat, så da må jeg få tak i et sånt instrument for å konfigurere giveren. Takk for hjelpen så langt.

Betyr det at jeg må koble en LMF-200 elller en Lowrance-plotter el.l. på bus'en min med Garminplotteren tilkoblet for å gjøre konfigurasjonen eller skal giveren bare tilkobles en LMF el.l for å gjøre dette?

Redigert av DieselDahl (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...