DieselDahl Startet 16.August.2013 Del på Facebook Startet 16.August.2013 Jeg har en Garmin 5212 nettverksplotter som jeg tenkte å tilføre noe nytt ved å koble til en Lowrance EP60R fuel-flow sensor. Den kommer opp på plotterens meny under tilkoblede enheter men det vises ingen verdi på skjermen. Jeg trodde i min villfarelse at NMEA2000 skulle være plug-and-play..... må jeg laste ned noe software for at den skal virke? Giveren har kun NMEA2000 plugg, ingen andre ledninger. Jeg har en tilsvarende giver fra Garmin til den andre motoren men den er ikke tilkoblet ennå, skal se om jeg får liv i den i det minste. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 16.August.2013 Del på Facebook Svart 16.August.2013 Det første som står på nettsidene til Lowrance om EP-60R er at den må konfigureres med en Navico (Lowrance/Simrad) multifunksjonskjerm eller digitalt multiinstrument (LMF) http://www.lowrance.com/en-US/Products/NMEA-2000/EP-60R-Fuel-Flow-en-us.aspx Når konfigurasjonen er gjort vil den virke med din plotter. Billigste instrument som kan brukes er LMF-200. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 16.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2013 (redigert) Akkurat, så da må jeg få tak i et sånt instrument for å konfigurere giveren. Takk for hjelpen så langt. Betyr det at jeg må koble en LMF-200 elller en Lowrance-plotter el.l. på bus'en min med Garminplotteren tilkoblet for å gjøre konfigurasjonen eller skal giveren bare tilkobles en LMF el.l for å gjøre dette? Redigert 16.August.2013 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 16.August.2013 Del på Facebook Svart 16.August.2013 Du kan koble inn en Lowrance eller Simrad eller en LMF inn i NMEA 2000 nettverket ditt for å konfigurere EP60R. Er sannsynligvis noe kalibrering som må gjøres slik at du trenger Navico instrumentet litt lenger enn bare selve konfigurasjonen. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 16.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2013 Jeg har forstått det sånn at jeg kan kalibrere giveren men det kan også hende at det ikke trengs. Antagelig har jeg ikke så mye å gå ut ifra før jeg har kjørt opp en full tank bensin, det blir mer enn 220 nm det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.