TwinCab Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 SFT sier idag ja til dumping i Dramstadbukta!!!!!!!!!! Quote Link to post
Smiley Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 ..........og jeg sier nei!!!!!!!! Quote AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Astor Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Dette var også ventet. De hadde et lokalt møte her for en uke siden. De lot oss tro at vi kunne påvirke utfallet. De vil også sette inn berdkapstroppen i politet dersom sivil ulydighet kommer på tale. Lokale lensmenn blir satt på sidelinjen. Belona er på vei til Svelvik med båten dere. Vi avventer hva som vil skje. Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sonata 7 Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Dette er så dumt atte fy!! Vi båtfolk burde gjøre opprør med båtene i dramstadbukta. Har vært snakk om det på skolen en gang. Grytenes U. Skole på sætre. Det går ikke ann de folka i frdrikstad får holde søpla si for seg selv eller finne et annet sted. Når skal de begynne å dumpe?` Tanken på dette klør noe innmari, dramstadbukta er jo full av historie!!!! Quote Link to post
Sonata 7 Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 har politiet kapasitet vis vi ankrer en haug med båter der da? Tror ikke det, men marinen er en annen sak Quote Link to post
Suzuki Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Beredskapstroppen mot sivile ? Det har neppe skjedd siden Alta-aksjonen. Som gammel miljøverner, får jeg blåse støv av tørrdrakta.. Har aldri blitt arrestert av beredskapstroppen før. Lurer på om de stiller med hjelmer, skjold, køller og vannkanoner mon tro .. ? Suzuki Quote No boat needed.. Link to post
Sonata 7 Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Hva med en aksjon? mot dumping i slutten av april eller noe sånt? Mange ville stilt opp!1 Quote Link to post
Astor Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Kommer mer nytt fra Aksjonsgruppa i morgen, lørdag. Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sonata 7 Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Legges det inn her eller er det på en annen nettside? Quote Link to post
Tine IV Posted March 19, 2005 Share Posted March 19, 2005 Astor du som er mest inne i dette da du bor oppi der ,nesten da. Kunne kansje sammle folket ettervært som folk for båtene på vannet så aksjonerer vi .Mange båter kjører sammlet oppover , også kontakter vi media ,lokal tv , radio osv . Hadde dette vært noe eller er jeg for seint ute ? Tine II Quote Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Posted March 19, 2005 Share Posted March 19, 2005 Det er riktig det TINE II, jeg har ikke mange hus mellom meg og Dramstadbukta. Det var mange som ble skuffet i går da meldingen fra SFT fortalte oss at Drammen Skipsreparasjon AS må dumpe avfallet sitt før 15. mai. De begynner å få dårlig tid. Det kommer en fra aksjonsgruppen opp til meg i dag. Jeg lager hjemmesiden deres og vil legge ut hva de har kommet fram til der. Skal komme med siste nytt så snart dette foreligger. Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
lippert Posted March 25, 2005 Share Posted March 25, 2005 Lokale lensmenn blir satt på sidelinjen. Dette er feil! De lokale lensmenn har selv bedt om å få slippe aktiv deltakelse. mvh Knut Erik Lippert Quote mvh Knut Erik Link to post
Slagskibet Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 Hvorfor det da lippert? Har Sheriffene ærkært seg inhabile i saken? Quote Link to post
lippert Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 Hei, Thor. Nei, de er nok ikke innhabile. Men dette er en sak hvor følelsene er svært sterke og det er ikke sikkert at alle forstår politiets rolle. Politiet skal sørge for at lovlig fattede vedtak kan gjennomføres. Det er ikke helt usannsynelig at folks raseri mot SFT også vil rette seg mot politiet i en slik situasjon. De lokale lensmenn skal jo også arbeide i nærmiljøet etter at en eventuell aksjon er over. Quote mvh Knut Erik Link to post
Slagskibet Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 Tja. Men de må jo gjøre det de satt til å gjøre. En jobb er en jobb syntes jeg da. Men at folk blir urimelige i kampens hete kan jo gjøre forholdet til naboen litt vanskelig en stund etterpå,det skjønner jeg jo. Quote Link to post
Recommended Posts