Jump to content

Dumping i Dramstadbukta

TwinCab

Recommended Posts

Dette var også ventet. De hadde et lokalt møte her for en uke siden. De lot oss tro at vi kunne påvirke utfallet. De vil også sette inn berdkapstroppen i politet dersom sivil ulydighet kommer på tale. Lokale lensmenn blir satt på sidelinjen.

Belona er på vei til Svelvik med båten dere. Vi avventer hva som vil skje.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Dette er så dumt atte fy!!

Vi båtfolk burde gjøre opprør med båtene i dramstadbukta. Har vært snakk om det på skolen en gang. Grytenes U. Skole på sætre.

Det går ikke ann de folka i frdrikstad får holde søpla si for seg selv eller finne et annet sted. Når skal de begynne å dumpe?`

Tanken på dette klør noe innmari, dramstadbukta er jo full av historie!!!!

Astor du som er mest inne i dette da du bor oppi der ,nesten da. Kunne kansje sammle folket ettervært som folk for båtene på vannet så aksjonerer vi .Mange båter kjører sammlet oppover , også kontakter vi media ,lokal tv , radio osv .

Hadde dette vært noe eller er jeg for seint ute ?

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Det er riktig det TINE II, jeg har ikke mange hus mellom meg og Dramstadbukta. Det var mange som ble skuffet i går da meldingen fra SFT fortalte oss at Drammen Skipsreparasjon AS må dumpe avfallet sitt før 15. mai. De begynner å få dårlig tid.

Det kommer en fra aksjonsgruppen opp til meg i dag. Jeg lager hjemmesiden deres og vil legge ut hva de har kommet fram til der.

Skal komme med siste nytt så snart dette foreligger.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Hei, Thor.

Nei, de er nok ikke innhabile. Men dette er en sak hvor følelsene er svært sterke og det er ikke sikkert at alle forstår politiets rolle. Politiet skal sørge for at lovlig fattede vedtak kan gjennomføres. Det er ikke helt usannsynelig at folks raseri mot SFT også vil rette seg mot politiet i en slik situasjon. De lokale lensmenn skal jo også arbeide i nærmiljøet etter at en eventuell aksjon er over.

mvh Knut Erik

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...