Jump to content

Den perfekte trawler

Sakèna

Recommended Posts

Hei,

Jeg har fått i oppdrag av svigerfar å finne den perfekte trawler. Jeg er ikke så veldig 'inne' i trawler verden så jeg tenkte å spørre her.

Det han tenker på som den perfekte trawler er en med god bysseplass, to kabiner med 'twin beds' og en med master bed.

Han ønsker volvo penta ips motor.

K

PS: Jeg vil ikke ha linker til finn.no eller lignende og båten må være ny.

Leveres Flemming 55 med IPS da??

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Høres ikke ut som dere har beslutningsvegring hvertfall :-)

Har du funnet et konkret eksemplar som skal handles ennå? Det har jo tross alt nesten gått time siden valget ble tatt ;-)

Flemming er en virkelig flott og gjennomført trawler. Ofte med dedikerte eiere som bruker båten mye og reiser relativt langt.

Ikke uten grunn tror jeg.

Lykke til og hold gjerne tråden varm. Vi elsker kjøps- og hentetråder :-)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Lurt valg, spesiellt for eldre båtfolk. Mange moderne trawlere har flere dekk og derav mye trapper. Flemming har vært flinke i så måte. Det finnes fra før noen Flemming her hjemme. Om man skal feise langt eller kort spiller lite i så måte. En moderne flytende hytte er det med alle fasiliteter.

Flemming 55 krever vel D5L vil jeg tro.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

En ny eller nyere Flemming 55 koster jo noen kroner også.. Den ligger vel bortimot 10mill for en ny vil jeg tro, men en får nok en bra båt for det halve.. En har jo mange merker å velge i dette segmentet.. Både Nordhavn, Selene, GB og en god del andre som nok er like bra som Flmming..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Nå er vel ikke en Flemming 55 hyllevare, så de er nok bare i første byggemøte og kontraktsforhandlinger.. Vi får høre hvordan det gikk, og det er nok 6-12 måneders leveringstid vil jeg tro ..

• 2 uker senere...

SAP!

Susanne (Selene 53) som Astor var om bord i er den samme båten som du var ombord i da vi traff hverandre på Oscarsborg.

Susanne går fra Son kl 11.00 i morgen.

Målet er Benalmadena i Spania.

Distanse via Kielerkanalen ca 2150 nm.

ETA er 12. september men da har vi lagt inn et par dager slakk i planene. Hvis slakken ikke trengs tar vi et par overnattinger i Gibraltar

Jeg går om bord i Brest om en uke og blir med helt ned.

Noen som har tips til hvilke værtjenester på nettet som gir god informasjon om krysning av Biscaya?

Redigert av Zandra (see edit history)

Din heldiggris Zandra!

Ikke særlig misunnelig i det hele tatt ;-)

Hadde glemt navnet på båten, men det var litt av en skute :-) Hvis jeg ikke husker feil, er Selene produsert et steinkast fra der min båt er laget.

Er planen å returne til neste sommer, eller skal den bli der nede?

Om eieren synes det er ok, så post gjerne noen bilder og oppdateringer underveis :-)

God tur Zandra og Susanne m/ mannskap :-)

Mvh. SAP

Susanne 2009 på den franske riviera.

bilde

Rett og slett en lekker Trawler ingen tvil om det, og med styrehusvinduene rett vei.. Var ombord i en Selene 53 for noen år siden på Flesland brygge, og hadde fint greid å hatt en slik båt..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

• 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...