Sakèna Startet 17.August.2013 Link til dette innlegget Startet 17.August.2013 Hei, Jeg har fått i oppdrag av svigerfar å finne den perfekte trawler. Jeg er ikke så veldig 'inne' i trawler verden så jeg tenkte å spørre her. Det han tenker på som den perfekte trawler er en med god bysseplass, to kabiner med 'twin beds' og en med master bed. Han ønsker volvo penta ips motor. K PS: Jeg vil ikke ha linker til finn.no eller lignende og båten må være ny. Sitér dette innlegget Link to post
Sakèna Svart 17.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 Etter litt kom vi frem til at det blir Flemming 55. K Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 Leveres Flemming 55 med IPS da?? Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sakèna Svart 17.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 Nei, Cummings. Men han bare elsket flemmingen så da ble det den Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 (redigert) Høres ikke ut som dere har beslutningsvegring hvertfall :-) Har du funnet et konkret eksemplar som skal handles ennå? Det har jo tross alt nesten gått time siden valget ble tatt ;-) Flemming er en virkelig flott og gjennomført trawler. Ofte med dedikerte eiere som bruker båten mye og reiser relativt langt. Ikke uten grunn tror jeg. Lykke til og hold gjerne tråden varm. Vi elsker kjøps- og hentetråder :-) Redigert 17.August.2013 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Astor Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 (redigert) Lurt valg, spesiellt for eldre båtfolk. Mange moderne trawlere har flere dekk og derav mye trapper. Flemming har vært flinke i så måte. Det finnes fra før noen Flemming her hjemme. Om man skal feise langt eller kort spiller lite i så måte. En moderne flytende hytte er det med alle fasiliteter. Flemming 55 krever vel D5L vil jeg tro. Redigert 17.August.2013 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sydvesten Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 En ny eller nyere Flemming 55 koster jo noen kroner også.. Den ligger vel bortimot 10mill for en ny vil jeg tro, men en får nok en bra båt for det halve.. En har jo mange merker å velge i dette segmentet.. Både Nordhavn, Selene, GB og en god del andre som nok er like bra som Flmming.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
strawberry Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 (redigert) Fint at svigerfar fikk bestemt seg. Sjelden å se slik samsvar mellom tittelen på emnet og svaret! :-) Lykke til med anskaffelsen. Fint å få høre hvordan det går! Redigert 17.August.2013 av strawberry (see edit history) Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Kire Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 Kanskje de er å henter den, siden det ble så tyst her ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 Nå er vel ikke en Flemming 55 hyllevare, så de er nok bare i første byggemøte og kontraktsforhandlinger.. Vi får høre hvordan det gikk, og det er nok 6-12 måneders leveringstid vil jeg tro .. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Nidelv 1874 Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 Det ligger en brukt til salgs i Sverige: Sitér dette innlegget Link to post
Sakèna Svart 17.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 (redigert) Svigerfar har vært i kontakt med Fleming og de sier at om han ønsker kan han få den om ca åtte til ti måneder. Det blir lenge å vente ;-). De har ikke avtalt noe byggemøte (enda) så vidt jeg vet. Jeg skal holde dere oppdatert. K Redigert 17.August.2013 av Sakèna (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 27.August.2013 Link til dette innlegget Svart 27.August.2013 Har det blitt noen handel ennå? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Astor Svart 27.August.2013 Link til dette innlegget Svart 27.August.2013 Var ombord i Suzanne som nå har avreise torsdag til Middelhavet. En flott trawler og en hyggelig eier. God tur nedover! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Security Svart 27.August.2013 Link til dette innlegget Svart 27.August.2013 #sakena# Lå du i Stavanger sentrum med båten din sist torsdag under konserten? Vi lå utenpå en Bavaria Virtess da med en 43 for katamaran. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 27.August.2013 Link til dette innlegget Svart 27.August.2013 Det er litt av en tur Astor. Hvor langt skal de og hvor lang tid beregner de å bruke? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Zandra Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 (redigert) SAP! Susanne (Selene 53) som Astor var om bord i er den samme båten som du var ombord i da vi traff hverandre på Oscarsborg. Susanne går fra Son kl 11.00 i morgen. Målet er Benalmadena i Spania. Distanse via Kielerkanalen ca 2150 nm. ETA er 12. september men da har vi lagt inn et par dager slakk i planene. Hvis slakken ikke trengs tar vi et par overnattinger i Gibraltar Jeg går om bord i Brest om en uke og blir med helt ned. Noen som har tips til hvilke værtjenester på nettet som gir god informasjon om krysning av Biscaya? Redigert 28.August.2013 av Zandra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 Susanne 2009 på den franske riviera. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 Din heldiggris Zandra! Ikke særlig misunnelig i det hele tatt ;-) Hadde glemt navnet på båten, men det var litt av en skute :-) Hvis jeg ikke husker feil, er Selene produsert et steinkast fra der min båt er laget. Er planen å returne til neste sommer, eller skal den bli der nede? Om eieren synes det er ok, så post gjerne noen bilder og oppdateringer underveis :-) God tur Zandra og Susanne m/ mannskap :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Zandra Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 Skal se om jeg klarer å få ut noe underveis. men i forhold til de forventningene som er blitt skapt etter din hentetur blir det nok ikke mye.... Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 (redigert) Susanne 2009 på den franske riviera. Rett og slett en lekker Trawler ingen tvil om det, og med styrehusvinduene rett vei.. Var ombord i en Selene 53 for noen år siden på Flesland brygge, og hadde fint greid å hatt en slik båt.. Redigert 29.August.2013 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
strawberry Svart 31.August.2013 Link til dette innlegget Svart 31.August.2013 Spennende og artig hvis du lager en egen 'reisetråd' Zandra. Ha ingen angst. Folk har hoppet etter Wirkola, og det har gått greit! :-) Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Teerex Svart 6.September.2016 Link til dette innlegget Svart 6.September.2016 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.