Jump to content

Hvor reparere undervannshus på Evinrude 115 E-tec i Oslo-området


Dolfin

Recommended Posts

Har vært uheldig og fått litt skader på min Evinrude 115 HK i sommer. Nærkontakt med moder jord har resultert i bøyd propell (Viper stålpropell) og knekt skeg-finne. Propellen kan nok sikkert repareres, og jeg har fått flere tips om at WinRace i Arendal er stedet man kan henvende seg. Når det gjelder den knekte skeg-finnen er jeg litt mer i tvil (det er jo ikke bare bare å sende fra seg motoren).

 

Det enkleste hadde vært hvis jeg kunne kjørt båten (sjøveien) til en forhandler/verksted som kunne reparert skaden mens motor henger på båten. Er det noen som vet om noen forhandlere i Oslo-området som kunne ta på seg en slik jobb (fortrinnsvis på innsiden av Moss-Horten)?

 

Jeg har en kaskoforsikring med egenandel på 6000 kr. Er det riktig av meg å forvente at denne skaden vil bli dyrere enn egenandelen?

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde en rib med 115 Evinrude på. I likhet med deg var jeg også borti noe med propellen. Propellen ble ødelagt, men jeg hadde reservepropell så det var ikke noe problem. Etter en tid ble det imidlertid problemer igjen, risting som tiltok. Det viste seg at jeg hadde kjørt med skjev aksel og fått følgeskader i undervannshuset. Alt av drev og lager var bare fillebiter. Etter anbefaling fra importør brukte jeg et verksted i Drøbak til reparasjon. Husker ikke hva verkstedet het.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...