Jump to content

Noen tips ang drivstoffinntak på 20hk Yamaha 2takter?


Spekkhoggeren

Recommended Posts

Hei. Jeg har nettopp hentet meg en gammel hissigpropp av en 20hk yamaha fra tidlig nittitall.
Da jeg prøvde den (før kjøpet ble gjennomført) var bensinen koblet rett inn i forgasseren (grunnet usikkerhet rundt bensinfilteret).
Da jeg kom hjem og hengte motoren på båten gjorde jeg rent filteret, koblet drivstoffslangen via filteret og startet opp. Den startet lett, men stoppet etter 5-6 sekunder. Jeg tok av lokket og legger merke til at når jeg pumper slangen, så tyter bensinen ut på toppen av forgasseren. Jeg tømte forgasseren, som var smekkfull av bensin, og prøvde igjen. Motoren starter på første drag, men stopper igjen etter noen sekunder. Det samme dagen etter: 1 drag, start (uten choke) -og stopp igjen etter 5-8 sekunder. Det nytter ikke å choke motoren eller variere med gassen for å få den stabil. Den vil aldri mere enn de få sekundene.
Jeg har nå skruvd av forgasseren, men ser ingen svakhetstegn med det blotte øyet.

 

Motoren gikk i mange minutter med variert gassbruk, og fint på tomgang da jeg prøvde den før jeg kjøpte den.

 

Jeg er på ingen måte lærd i båtmotormekanikk, så om noen har tips blir jeg meget takknemlig! :)

 

Link to post
Share on other sites

ta ut pinnen som holder flottøren , slik at du kan ta ut flottør+nål , kan være det ligger rusk der som gjør at nåla ikke stenger skikkelig. Eller at nåla er synlig slitt

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...