Jump to content

BMW Md 50 starter slår ikke inn !

Stjernen !

Recommended Posts

Tannhjulet snurrer fint på akslingen nå,renset det jeg kunne en gang til !

Men når starteren slår inn så er det ikke bare drevet som flytter seg,men hele innmaten !

Men det er vist slik det skal være sier båtversteder,de tvilte jeg greide det med hånden.Greide og dra den ut noen få ganger.Det skal litt krefter til.

Tannhjulet kan jeg snurre en vei men ikke den andre !

Nå skal jeg montere hele starteren igjen og håper den starter !

• 2 uker senere...

Heisann.

Hyggelig at du kom deg utpå igjen.

Starteren din ser ikke frisk ut. Den er ganske korrodert og det kan være årsaken til tregheten. Innslagsdrevet SKAL lett kunne trekkes frem/ut med håndkraft. Årsaken til at du synes det går tungt, er kansje grunnet korrosjon. Vill tatt med starteren til et eloktroverkstad og fått en uttalelse. (just in case)

lykke til

• 2 uker senere...

Jeg merker starteren er blitt tregere med tiden,står den noen dager så må jeg banke litt før den slår inn.

Ringte ett verksted i sfj og de sa att de hadde sluttet og fikse startere da det var like dyrt som og kjøpe en ny !

En ny starter koster jo 5 lapper !

Men så ett sted på nett hvor jeg kune sende inn min gamle starter,betale 1500 og få en nyoverhalt tilbake.

Hva slags starter er det? Lucas, Bosch.. se om du finner delenr på starteren så kan jeg sjekke om vi har her ;-)

Red ; Eller prøv Fredrikstad Vikleverksted, de er magikere på alt som har spoler og sånt;) overhaler, skaffer det meste.

Redigert av Banarne (see edit history)

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Var nede og prøvde og starte nå,når starteren slo inn gikk ikke Bendiks drevet tilbake helt så litt ulyder,så skrudde av starter.

Kan se at det ligger mye slagg i enden av Bendiks hjulet,og alt er små rustet så !?

Så må vel begynne med en ny rens.

Del nr er. 0001366026

Etter og ha fylt starteren med mye rustfjerner ristet litt og så tømt det ut.

Nå kan jeg dra bendix hjulet frem,men blir jo på en måte hele innmaten som jeg drar ut,og som er fjærbelastet.

Eneste er innslaget jeg ikke er sikker på for bare opp 1 av 3 skruer.

Men det hjelper vel,eller så må jeg finne den siden der jeg kunne bytte starter for 1500.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...