Stjernen ! Svart 22.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 (redigert) Dro du tannhjulet ut med hånden ? Noen mener det skal større krefter til men.. Skal prøve rense den etterpå og se ! dont fix it if it works.Den fungerer jo fint men trenger en rens ja ! Redigert 22.August.2013 av Dioden ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 22.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 Tannhjulet snurrer fint på akslingen nå,renset det jeg kunne en gang til ! Men når starteren slår inn så er det ikke bare drevet som flytter seg,men hele innmaten ! Men det er vist slik det skal være sier båtversteder,de tvilte jeg greide det med hånden.Greide og dra den ut noen få ganger.Det skal litt krefter til. Tannhjulet kan jeg snurre en vei men ikke den andre ! Nå skal jeg montere hele starteren igjen og håper den starter ! Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 22.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 Alt fungerer fint ! Sitér dette innlegget Link to post
Figen Svart 1.September.2013 Link til dette innlegget Svart 1.September.2013 Heisann. Hyggelig at du kom deg utpå igjen. Starteren din ser ikke frisk ut. Den er ganske korrodert og det kan være årsaken til tregheten. Innslagsdrevet SKAL lett kunne trekkes frem/ut med håndkraft. Årsaken til at du synes det går tungt, er kansje grunnet korrosjon. Vill tatt med starteren til et eloktroverkstad og fått en uttalelse. (just in case) lykke til Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 1.September.2013 Link til dette innlegget Svart 1.September.2013 Du bør følge "Figen" sitt råd da du tydelig har dine evner på andre plan enn på kompetanse innen startmotorer. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 14.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 Jeg merker starteren er blitt tregere med tiden,står den noen dager så må jeg banke litt før den slår inn. Ringte ett verksted i sfj og de sa att de hadde sluttet og fikse startere da det var like dyrt som og kjøpe en ny ! En ny starter koster jo 5 lapper ! Men så ett sted på nett hvor jeg kune sende inn min gamle starter,betale 1500 og få en nyoverhalt tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 14.September.2013 Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 (redigert) Hva slags starter er det? Lucas, Bosch.. se om du finner delenr på starteren så kan jeg sjekke om vi har her ;-) Red ; Eller prøv Fredrikstad Vikleverksted, de er magikere på alt som har spoler og sånt;) overhaler, skaffer det meste. Redigert 14.September.2013 av Banarne (see edit history) Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Stjernen ! Svart 14.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 Bosch står det på starteren ! Finner jo ikke den siden der jeg kunne sende inn min gamle starter og få en brukt nyoverhalt tilbake for kr 1450 Mente det var i Vestfold også Horten el no sånt Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 14.September.2013 Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 Jeg trenger delenr som står på starteren for å se om vi har en lik ;-) Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Stjernen ! Svart 14.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 Var nede og prøvde og starte nå,når starteren slo inn gikk ikke Bendiks drevet tilbake helt så litt ulyder,så skrudde av starter. Kan se at det ligger mye slagg i enden av Bendiks hjulet,og alt er små rustet så !? Så må vel begynne med en ny rens. Del nr er. 0001366026 Etter og ha fylt starteren med mye rustfjerner ristet litt og så tømt det ut. Nå kan jeg dra bendix hjulet frem,men blir jo på en måte hele innmaten som jeg drar ut,og som er fjærbelastet. Eneste er innslaget jeg ikke er sikker på for bare opp 1 av 3 skruer. Men det hjelper vel,eller så må jeg finne den siden der jeg kunne bytte starter for 1500. Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 14.September.2013 Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 Skal sjekke på mandag/evt imorgen. Finner du flere nr på den så post de også ;-) Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Stjernen ! Svart 14.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 Bare 12v / 342 Så på innslaget står det 0331402501. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 14.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 Var nede og monterte starteren nå og det virket ! Men hvor lenge dette varer vet jeg ikke ! Men ting gled litt lettere nå ! Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Jeg tok overhaling av en starter jeg hadde på en Yanmar for noen år siden. Samme symptom som du har, måtte banke med hammer om den ikke var brukt på noen dager. Leverte den på vikleverksted, mente jeg betalte rundt 600kr for jobben. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 15.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Noen som vet hvilket sted jeg kan sende inn starteren og få en nyoverhalt tilbake ? Fant en side i Vestfold som tok 1450kr for innbytte motor. Men finner ikke siden igjen,noen som vet ? Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Fredrikstad Vikleverksted :-) nevnte det tidligere også ;-) Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Stjernen ! Svart 15.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Var ett annet sted jeg fant som jeg kunne søke opp min starter og det kom opp bilde og spec på starteren ! Så var det fast pris på 1450 vis du sendte inn tilsvarende vare. Da fikk jeg en nyoverhalt starter tilbake av dem ! Tror det var i Horten el noe lign ?! Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 15.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Var nede og prøvde starte nå ! Startet ikke ved første trykk,men kom etter litt !? Og når den først begynner virke så virker det fint.Men tåler ikke stå stille så lenge. Har funnet en starter til 800 brukt men vet jo ikke tilstanden på den... Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Er det samme starter som står i bmw bilmotor også? I så fall: http://www.skruvat.no/bmw/Starter-C192.aspx Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 15.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Fant ikke min starter der,prøvde og søke på nr. Var ett sted som drev med overhaling av alt av maritime deler.Sikkert andre deler også. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 17.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2013 Før var det ett klikk når jeg trykket på stopp nå er det ikke noe lyd ? Men stopp knappen virker.Det var vel innslaget jeg kunne høre før tror jeg ! Eller så sitter det ett rele over starteren,ikke sikker på hva dette releet gjør og en automatsikring. Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 17.September.2013 Link til dette innlegget Svart 17.September.2013 Finner ikke delenr i vårt system heller, så hvis den starteren blir brukt i bil så har den et annet nr. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Bolla Pinnsvin Svart 17.September.2013 Link til dette innlegget Svart 17.September.2013 (redigert) Her har du et verksted i Oslo som kan du kan sjekke hos. http://www.triconor.no/. Redigert 17.September.2013 av Bolla Pinnsvin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 17.September.2013 Link til dette innlegget Svart 17.September.2013 Ellers har PROCTOR SERVICE Magne J. Hansen i Oslo, mob. 90570762, delar til denne motoren. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
TMe Svart 17.September.2013 Link til dette innlegget Svart 17.September.2013 Gudbrandsdal Trading på Vinstra er en "ulv" når det gjelder start og dynamo. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.