glalaksen Startet 20.August.2013 Link til dette innlegget Startet 20.August.2013 Hei I går fikk jeg et lite prosjekt som jeg tenkte jeg skulle ordne så jeg kan ta den med på fjellet til vinteren. Båten vi har på fjellet ble desverre ramponert under elgjakta i fjor. Ingen som hadde spurt oss om å låne. Legger ved noen bilder. Jeg finner ut at det må være en Ranaplast jeg har fått, men mener dere noe annet så si gjerne fra om det. Der er en skikkelig sprekk i skroget, selvfølgelig under tanken/sittekassen bak. Ellers så er den sprukket på langs i overgangen mellom dørk og skrog innvendig. Planen er å fjerne vindskjermen da vi ikke trenger den oppe på fjellet. Vil bare være i veien når vi skal inn og ut av båten i fjæra. Sprekker er tenkt reparert med polyester og duk fra Biltema, småsår og hakk med epoxysparkel fra samme leverandør. Videre så må hele båten males eller lakkeres for at den skal se ordentlig ut. Og her er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gå frem. Tror det er som følger: topcoat over reperasjonene, og så maling/lakk, eller er topcoaten i stedenfor dette? Har litt lyst å prøve meg som lakkerer siden jeg har en billig billig malesprøyte som jeg ikke har funnet bruk for tidligere. Blir det stygt er det vel bare å pusse ned. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 20.August.2013 Link til dette innlegget Svart 20.August.2013 (redigert) syns den minner mer om en åpen Hansvik, som det er montert på en vindskjerm fra en annen båt på sikkert grei båt på fjellet, dette er lettdrevne skrog som ikke trenger allverdens motor Og så burde det være greit å ta av motor slik at etpar mann kan snu den med bunnen i været for vinterlagring Redigert 20.August.2013 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
glalaksen Svart 20.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2013 hmmm kanskje det er det, ikke sikker. Sprekken som må utbedres har stått i vann lenge. Denne må vel tørkes grundig opp før jeg kan plaste den opp igjen? Tenkte jeg skulle slipe det klart, men så må den vel til tørk for å få heft og ikke plaste inn fukt? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 20.August.2013 Link til dette innlegget Svart 20.August.2013 ja det må tørkes ut, har du mulighet for å ha den i en garasje eller noe, med en avfukter på? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
glalaksen Svart 20.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2013 Tenker å få den inn i garasjen. og sette på en vifte under båten så må den vel bli tørr. Tørker dårlig ute for tiden. Regner godt her på inndyr. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.