Jump to content

Prosjekt: Plaste og shine 14 fots plastbåt (Rana?)

glalaksen

Recommended Posts

Hei

I går fikk jeg et lite prosjekt som jeg tenkte jeg skulle ordne så jeg kan ta den med på fjellet til vinteren. Båten vi har på fjellet ble desverre ramponert under elgjakta i fjor. Ingen som hadde spurt oss om å låne.

Legger ved noen bilder. Jeg finner ut at det må være en Ranaplast jeg har fått, men mener dere noe annet så si gjerne fra om det.

Der er en skikkelig sprekk i skroget, selvfølgelig under tanken/sittekassen bak. Ellers så er den sprukket på langs i overgangen mellom dørk og skrog innvendig.

Planen er å fjerne vindskjermen da vi ikke trenger den oppe på fjellet. Vil bare være i veien når vi skal inn og ut av båten i fjæra.

Sprekker er tenkt reparert med polyester og duk fra Biltema, småsår og hakk med epoxysparkel fra samme leverandør.

Videre så må hele båten males eller lakkeres for at den skal se ordentlig ut. Og her er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gå frem. Tror det er som følger: topcoat over reperasjonene, og så maling/lakk, eller er topcoaten i stedenfor dette?

Har litt lyst å prøve meg som lakkerer siden jeg har en billig billig malesprøyte som jeg ikke har funnet bruk for tidligere. Blir det stygt er det vel bare å pusse ned.

bilde

syns den minner mer om en åpen Hansvik, som det er montert på en vindskjerm fra en annen båt på

sikkert grei båt på fjellet, dette er lettdrevne skrog som ikke trenger allverdens motor

Og så burde det være greit å ta av motor slik at etpar mann kan snu den med bunnen i været for vinterlagring

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...