Jump to content

Har Barracuda 30 blitt fabrikkprodusert som bakveggbåt?


Elmer

Recommended Posts

Ship o`hoi, folkens! :smiley:

I sommer byttet fruen og jeg båten vi hadde ut med en Barracuda 30 lukket variant. Denne vet jeg er spesiell med mange særegne løsninger, men jeg lurer på om Barracuda i en periode produserte disse både som akterkabinvariant og med bakvegg? Av alle annonser jeg har sett på Finn.no (og det er ikke få!) har jeg sett tre Barracuda 30 som lukket båt. De to variantene er like opp til fenderlista og har felles vinduer i fremkabinen. Overbygg og bak, ser den lukkede varianten av Barracuda 30 ut som Barracuda 1000.

 

Noen som vet noe om dette? :smiley:

Link to post
Share on other sites

Artig hvis du får anledning til det. :smiley: Som nevnt har jeg sett to eksemplarer utenom vår og tenker at de ulikhetene som er mellom disse to båtene (altså Barracuda 30 som akterkabinbåt og Barracuda 30 som bakveggbåt) er så store at jeg er mer enn imponert om disse på alle eksemplarene er gjort av privatpersoner.

Link to post
Share on other sites

Så disse ble altså produsert på Kvam? Har du peiling på ca hvor mange som ble solgt? Jeg har nesten aldri sett denne varianten, så de ble kanskje ikke noen braksuksess? :confused:

Ser at du har lik båt, Trond. Er du fornøyd? Vi trives i hvertfall svært godt med vår! :smiley: Vi hadde tidligere en Master 820 og likte den båten helt fantastisk, men det er deilig å kunne lukke seg inne og ha det lunt også når været herjer. Det er også supert med akterdekket i fint vær, og vi setter pris på salongen nede i tillegg hvis man vil se film eller trekke seg tilbake. Vi opplever båten som trygg og god i sjøen. Hvordan opplever du din? Grunnen til at jeg spør, er jo at disse båtene har mye bæring i akterskipet. Vårt eksemplar er forlenget med 80 cm og en integrert badeplattform har fått 2* 150 vanntanker på undersiden. Dette føler vi gjør at rumpa setter seg godt.

 

Spennende med andre med lik båt! :smiley: skriv gjerne ned erfaringer.

PS! Hvordan finner jeg URL til et bilde, så jeg kan få lastet opp litt etterhvert.

Link to post
Share on other sites

Båten er kjøpt på Askøy, ja. Ser du har samme tilholdssted, så du kjenner kanskje til båten? Her er et par bilder. En av de helt spesielle løsningene med båten, er jo akterkabinen som har to deilige fjærmadrasser på tilsammen 150 cm-en utrolig deilig kabin! Videre er det jo spesielt med to vanntanker under badeplattformen på tilsammen 300 liter og 3 dieseltanker. Har du hatt båten din lenge, og hvilke erfaringer har i såfall du gjort deg?

bilde

Redigert av Elmer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...