Elmer Startet 21.August.2013 Del på Facebook Startet 21.August.2013 Ship o`hoi, folkens! I sommer byttet fruen og jeg båten vi hadde ut med en Barracuda 30 lukket variant. Denne vet jeg er spesiell med mange særegne løsninger, men jeg lurer på om Barracuda i en periode produserte disse både som akterkabinvariant og med bakvegg? Av alle annonser jeg har sett på Finn.no (og det er ikke få!) har jeg sett tre Barracuda 30 som lukket båt. De to variantene er like opp til fenderlista og har felles vinduer i fremkabinen. Overbygg og bak, ser den lukkede varianten av Barracuda 30 ut som Barracuda 1000. Noen som vet noe om dette? Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 21.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2013 Tenkte forresten jeg skulle prøve å laste opp bilder av skuta, men hvordan er nå det? Har fått lagt det inn i arkivet som kommer opp når jeg trykker "last opp bilder", men får det ikke videre. Finnes en enkel foklaring? Sitér dette innlegget Link to post
Båtsjuk Svart 21.August.2013 Del på Facebook Svart 21.August.2013 Kjenner ikke historikken til byggingen, men vet om en slik båt som ligger på land i nærheten. Skal se om jeg kan få tatt bilde av den for sammenligning, kanskje jeg finner eier og finner ut litt. Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 21.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2013 Artig hvis du får anledning til det. Som nevnt har jeg sett to eksemplarer utenom vår og tenker at de ulikhetene som er mellom disse to båtene (altså Barracuda 30 som akterkabinbåt og Barracuda 30 som bakveggbåt) er så store at jeg er mer enn imponert om disse på alle eksemplarene er gjort av privatpersoner. Sitér dette innlegget Link to post
Due Svart 22.August.2013 Del på Facebook Svart 22.August.2013 Disse ble produsert som bakvegg båter fra fabrikk. På Vestlandet er det nok mer utbredt med bakvegg på disse. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 22.August.2013 Del på Facebook Svart 22.August.2013 Har en originalbrosjyre fra Kvam Båtindustri som viser bakveggsbåten så den er fabrikkprodusert. Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Elmer Svart 22.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2013 Så disse ble altså produsert på Kvam? Har du peiling på ca hvor mange som ble solgt? Jeg har nesten aldri sett denne varianten, så de ble kanskje ikke noen braksuksess? Ser at du har lik båt, Trond. Er du fornøyd? Vi trives i hvertfall svært godt med vår! Vi hadde tidligere en Master 820 og likte den båten helt fantastisk, men det er deilig å kunne lukke seg inne og ha det lunt også når været herjer. Det er også supert med akterdekket i fint vær, og vi setter pris på salongen nede i tillegg hvis man vil se film eller trekke seg tilbake. Vi opplever båten som trygg og god i sjøen. Hvordan opplever du din? Grunnen til at jeg spør, er jo at disse båtene har mye bæring i akterskipet. Vårt eksemplar er forlenget med 80 cm og en integrert badeplattform har fått 2* 150 vanntanker på undersiden. Dette føler vi gjør at rumpa setter seg godt. Spennende med andre med lik båt! skriv gjerne ned erfaringer. PS! Hvordan finner jeg URL til et bilde, så jeg kan få lastet opp litt etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 22.August.2013 Del på Facebook Svart 22.August.2013 Sette inn bilde. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Elmer Svart 23.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2013 Takk for linken, Jan E. Jeg har studert den, og prøver igjen. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 23.August.2013 Del på Facebook Svart 23.August.2013 Det var en spesiell løsning, har du bilder fra akterkabin/akterdekk? Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Elmer Svart 23.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2013 Jeg kan laste opp og skrive litt om båten i løpet av kvelden. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 23.August.2013 Del på Facebook Svart 23.August.2013 Den e' god. Kjøpte du båten på Askøy? Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Elmer Svart 23.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2013 (redigert) Båten er kjøpt på Askøy, ja. Ser du har samme tilholdssted, så du kjenner kanskje til båten? Her er et par bilder. En av de helt spesielle løsningene med båten, er jo akterkabinen som har to deilige fjærmadrasser på tilsammen 150 cm-en utrolig deilig kabin! Videre er det jo spesielt med to vanntanker under badeplattformen på tilsammen 300 liter og 3 dieseltanker. Har du hatt båten din lenge, og hvilke erfaringer har i såfall du gjort deg? Redigert 23.August.2013 av Elmer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 23.August.2013 Del på Facebook Svart 23.August.2013 Kjenner ikke båten, men mener den lå tilsalgs også når vi kjøpte vår. Noen har gjort en voldsom ombygging på den du har, det er mye plastarbeid som er gjort. Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Elmer Svart 23.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2013 Helt klart mye som er gjort. Forrige eier hadde båten i 12 år, så vi håper det borger for at det som er gjort holder god kvalitet. Foreløpig synes vi det virker slik. Også har den jo et deilig hjerte, da! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.