Jump to content

Quicksilver 640 PH m/ utvendig styring - Unøyaktig girkontroll


robkvi

Recommended Posts

Hei!

Kjøpte i fjor høst en Quicksilver 640 PH med utvendig styrekonsoll fra forhandler.
Er veldig fornøyd med båten bortsett fra èn ting.

Gass/gir spaken er veldig unøyaktig. Det vil si at feks når den står i fri posisjon, gjør den ikke altid det, og man må finsikte seg inn for å finne fri posisjon ved å dra spaken litt i revers eller litt i framover posisjon. Dette gjelder både utvendig og innvendig girspake.
Det er spesielt veldig tungvindt når man skal legge til kai, eller en som ikke er vant med båten skal kjøre.

Forhandleren sier at det slik det er pga at vi har 2 slike kontroller koblet til 1 påhengsmotor (Mercury 100hk)

Så det jeg lurer på, er det andre som har samme båt med samme oppsett som kan bekrefte/avkrefte at dette er slik det skal være?

Takker for svar!

Redigert av robkvi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hiv av lokket, se hvor girhendelen sitter. Sett girhendelen i forover / revers og se om det er "mer å gå på". Det er mitt tips. På etec'en og yamaha er det en skrue som du kan justere.. Hvis du bare ser, ødelegger du hvertfall ikke noe :smiley: Men om det er noe spesielt med to styreposisjoner aner jeg ikke.. Går vel neppe mer enn 1 girwire til motoren?

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

tolker jeg det riktig når jeg sier at den skyvesaken beveger seg, slik at 2 inn beveger 1 ut? Men vil ikke det innebære at når du beveger spaken på den ene posisjonen, vil dette bevege spaken på den andre?

 

Uansett - de gjengede boltene som er på kablene like ved "treplata" kan du skru og dermed justere/fintune utslaget.

 

edit: bolt er kanskje unøyaktig beskrevet..

Redigert av chrisrik (see edit history)

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...