robkvi Startet 21.August.2013 Del på Facebook Startet 21.August.2013 (redigert) Hei!Kjøpte i fjor høst en Quicksilver 640 PH med utvendig styrekonsoll fra forhandler.Er veldig fornøyd med båten bortsett fra èn ting.Gass/gir spaken er veldig unøyaktig. Det vil si at feks når den står i fri posisjon, gjør den ikke altid det, og man må finsikte seg inn for å finne fri posisjon ved å dra spaken litt i revers eller litt i framover posisjon. Dette gjelder både utvendig og innvendig girspake.Det er spesielt veldig tungvindt når man skal legge til kai, eller en som ikke er vant med båten skal kjøre.Forhandleren sier at det slik det er pga at vi har 2 slike kontroller koblet til 1 påhengsmotor (Mercury 100hk)Så det jeg lurer på, er det andre som har samme båt med samme oppsett som kan bekrefte/avkrefte at dette er slik det skal være?Takker for svar! Redigert 21.August.2013 av robkvi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 21.August.2013 Del på Facebook Svart 21.August.2013 høres det ikke mer ut som dårlig justert gir-wire? Popp av dekslet og se hvordan girwire oppfører seg under motordekselet. Bør gi fult utslag på girhendelen (hvertfall valgte jeg å tilpasse det sånn på etec'en min, og det fungerer utmerket:) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
robkvi Svart 21.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2013 Takk for svar!Jeg har ingen peiling på slike ting så vil helst unngå å ta av noen deksler :PMen jeg tviler litt på forhandlerens svar angående at det skal være slik.. Er vel mange som har 2 slike kontroller tilkoblet 1 påhengsmotor? Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 21.August.2013 Del på Facebook Svart 21.August.2013 Hiv av lokket, se hvor girhendelen sitter. Sett girhendelen i forover / revers og se om det er "mer å gå på". Det er mitt tips. På etec'en og yamaha er det en skrue som du kan justere.. Hvis du bare ser, ødelegger du hvertfall ikke noe Men om det er noe spesielt med to styreposisjoner aner jeg ikke.. Går vel neppe mer enn 1 girwire til motoren? Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
robkvi Svart 21.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2013 Ok, jeg aner ikke. Skal ta av dekselet neste gang å se. Evnt ta noen bilder Sitér dette innlegget Link to post
robkvi Svart 27.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2013 Var nedom båten i dag og tok noen bilder.Ser ut som kablene fra fjernkontrollene blir koblet sammen her: Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 27.August.2013 Del på Facebook Svart 27.August.2013 (redigert) tolker jeg det riktig når jeg sier at den skyvesaken beveger seg, slik at 2 inn beveger 1 ut? Men vil ikke det innebære at når du beveger spaken på den ene posisjonen, vil dette bevege spaken på den andre? Uansett - de gjengede boltene som er på kablene like ved "treplata" kan du skru og dermed justere/fintune utslaget. edit: bolt er kanskje unøyaktig beskrevet.. Redigert 27.August.2013 av chrisrik (see edit history) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.