Birchwood 320 Posted March 19, 2005 Share Posted March 19, 2005 Sitter og lurer på om min motors oljelekasjer kan skyldes for varm olje.. Når eg drar på over 2/3 gass så ble motor varm (95°c) og lurer på om dette kan skyldes min olje lekasje som bare oppstår med god og varm motor.. Har funnet at kjølevanns inntaket var alt for underdimesnjonert og motoren blir varm ved høg belastning.. Samme kjølevann går jo og på oljekjøler.. Har brukt 10/40 olje men har jo ikke peiling på slikt. Mineral olje. Kan det tenkes at noe slikt kan skje. Vet slikt kan skje med automat kasser på amcar's.. Blir oljen varm renner den rett ut av kasssa. Quote Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Skipper Worse Posted March 19, 2005 Share Posted March 19, 2005 Hvis det er en PowerStroke 7,3 du har så går disse maskinene i Merc forkledning på ganske høy temp. Men da blir de også ganske følsomme for avvik (særlig oppover ). Du må finne ut hva som er korrekt driftstemperatur. Står vel i håndboken? Quote I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Birchwood 320 Posted March 19, 2005 Author Share Posted March 19, 2005 Vet korekt drifts temp men vann inntaket var for lite.. Holder på å bygge om til større. Det eg lurer på er om for varm olje kan gjøre at det begynner å lekke?? Quote Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
I.E Posted March 19, 2005 Share Posted March 19, 2005 Vet korekt drifts temp men vann inntaket var for lite.. Holder på å bygge om til større. Det eg lurer på er om for varm olje kan gjøre at det begynner å lekke?? <{POST_SNAPBACK}> Har inte erfarenhet av exakt detta men på arbetet mitt rinner oljan ur växelådorna då den blir för varm. Borde vara samma i ditt fall. / Dan Quote Link to post
Hulda Posted March 20, 2005 Share Posted March 20, 2005 Jeg har tittet litt på motoren din i Haynes. Termostat: The wrong... can give overheating... Skal være Motorcraft E5TZ-8575-C eller Navistar 1807945-C1. Motorolje: Fra 0 grader og opp: SAE 30, fra minus 18 grader og opp SAE 15W-40. Annen olje er i praksis ikke anbfalt. Boken er trykket i 1997. Quote Link to post
Birchwood 320 Posted March 20, 2005 Author Share Posted March 20, 2005 Jeg har tittet litt på motoren din i Haynes. Termostat: The wrong... can give overheating... Skal være Motorcraft E5TZ-8575-C eller Navistar 1807945-C1. Motorolje: Fra 0 grader og opp: SAE 30, fra minus 18 grader og opp SAE 15W-40. Annen olje er i praksis ikke anbfalt. Boken er trykket i 1997. <{POST_SNAPBACK}> Stemmer.. Eg skreiv feil der oppe.. Eg sjekket og det var 15/40 olje omd samme eller høgere gradering enn spesifisert i boka mi. Nytt spørsmål. Skal skrog gjennomførin for kjøle vann stå med rillene fremover eller bakover.. Frammover så vil vel trykket bli formidabelt eller hur?? Quote Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Alvito Posted March 20, 2005 Share Posted March 20, 2005 Kjøleribbene skal stå fremover på motorbåt. Quote Link to post
SveinHa Posted March 20, 2005 Share Posted March 20, 2005 Inntaket skal vende forover på hurtiggående båter for å unngå undertrykk i inntaket. På saktegående båter kan det gjerne vende bakover slik at forurensing ikke så lett setter seg fast. Quote Vaksinehistorie, forelesning om propaganda fra Free University of Toronto (kortversjon 6 min). Brosjyre Barnevaksiner. Link to post
Birchwood 320 Posted March 20, 2005 Author Share Posted March 20, 2005 Tusen takk folkens.. Quote Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.