Jump to content

Dorgestang? hva bruker dere til det, og hvordan fester de


kællen

Recommended Posts

Har et par juksahjul, og bruker stort sett disse til dorging også. Det hadde vært greit med et par lange utfellbare dorgestenger for å få litt avstand mellom dorgene, men så mye dorger jeg egentlig ikke...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Jeg bruker Abu Workhorse 8' med Daiwa SG47LCA telleverkssnelle. Kan anbefale Normark De Luxe stangholdere for innfesting på rekke, mulig den har skiftet navn til Rapala De Luxe.

 

Men det som dere som dorger i sjøen burde anskaffe er dyprigg. Dette gir muligheten til å avfiske forskjellige dyp uten bruk av søkker på snøret. Når fisken tar så løsre klypa ut og fisken fightes som ved overflatefiske. Cannon Easi-Troll er en grei nybegynnerrigg, Uni-Troll er en litt mer avansert rigg som tåler støre lodd og dermed større fiskedybde. Jeg bruker Scotty 1116 elektriske rigger.

 

http://www.regalmarin.se/dummies_4_1.htm

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...