kællen Startet 23.August.2013 Del på Facebook Startet 23.August.2013 som sagt hva bruker båtplassfolket til dorgestang, og hvordan fester dere de til båten? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 23.August.2013 Del på Facebook Svart 23.August.2013 Bruker ikke stang, men holder snøret i hånden og jobber med det for å endre på dybde og fart på leting etter fisken. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
index Svart 23.August.2013 Del på Facebook Svart 23.August.2013 Har et par juksahjul, og bruker stort sett disse til dorging også. Det hadde vært greit med et par lange utfellbare dorgestenger for å få litt avstand mellom dorgene, men så mye dorger jeg egentlig ikke... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S Bastard Svart 23.August.2013 Del på Facebook Svart 23.August.2013 Jeg også lurer på hva som brukes til stenger, bambus er vel vansklig og få tak i? Blir litt slitsomt og holde i snøret etter ett par timer Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 23.August.2013 Del på Facebook Svart 23.August.2013 Jeg bruker Abu Workhorse 8' med Daiwa SG47LCA telleverkssnelle. Kan anbefale Normark De Luxe stangholdere for innfesting på rekke, mulig den har skiftet navn til Rapala De Luxe. Men det som dere som dorger i sjøen burde anskaffe er dyprigg. Dette gir muligheten til å avfiske forskjellige dyp uten bruk av søkker på snøret. Når fisken tar så løsre klypa ut og fisken fightes som ved overflatefiske. Cannon Easi-Troll er en grei nybegynnerrigg, Uni-Troll er en litt mer avansert rigg som tåler støre lodd og dermed større fiskedybde. Jeg bruker Scotty 1116 elektriske rigger. http://www.regalmarin.se/dummies_4_1.htm Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.