Nicoeko Startet 23.August.2013 Del på Facebook Startet 23.August.2013 Hei, Har stokket om på tennplugg kablene da motor ikke gjekk skikkelig og den fekk feiltenning ved gasspådrag , etter eg prøvde å sette puggkablene i riktig rekkefølge starter ikke motoren, har begynt med pluggledning til syl1 på ca der rotor står når motor har lukkede ventiler på syl1 og så fortsatte etter tenningsrekkefølge 1-8-4-3-6-5-7-2. Har også prøvd å vri fordeler ved kinning men ikke et tegn til å starte. Siden den nye blokken som har blitt montert inn er uten tenningsmerket på registerdekselet og ingen grade merking på svingningsdemperen har eg nå gåt tom for ider til å få start uten å ta motor ut av båt, får å få montert tenningsmerke. Noen som har noen erfaringer med slike motorer med slikt tennings system? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 23.August.2013 Del på Facebook Svart 23.August.2013 Det finnes forskjellige versjoner av tenningssystem til disse motorene men du kan begynne med å dreie motoren med tennpluggene ute til du ser at stempelet i sylinder nummer én er på topp. Du ser da om ventilene er åpne eller stengt gjennom plugghullet. Kjenn med en ståltråd el.l. i plugghullet akkurat når stempelet vender. Lag et TDC merke på svingningsdemperen og sett fordeleren ca. 8 grader før TDC så starter den. Sitér dette innlegget Link to post
Rune Totland Svart 23.August.2013 Del på Facebook Svart 23.August.2013 Har du gnist? Sitér dette innlegget Link to post
Nicoeko Svart 24.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2013 Ja eg har gnist, problemet er at det er så trangt mellom båt og reimskivene på motoren at det er vansklig og komme til å lage merke :/ Dette er mest sansynlig en 96 eller tidlig 97mod motor med efi det er v-reimer på denne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.