Jump to content

Er det virkelig kun Riks-tv som er rimelig alt. til tv i båt?


Kjetil1

Recommended Posts

Hva er galt med riks tv. Har det både hjemme og på hytta og er kjemefornøyd

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Tenker på gyrostabiliserte systemer. Liten antenne: 60 000 kr. Venligst korriger meg.
Skikkelig konstruktivt å anbefale et rådyrt system når TS spør etter noe rimelig, spesielt hvis du mener det ikke virker. Noe som forøvrig er feil. Et satelittsystem til 60.000 virker i åpen sjø, så lenge det ikke er for store bølger.

Øivind

Link to post
Share on other sites

Joda. Satelitt-tv er jo rimelig løsning :headbang: . Har gyrostyrt parabol til båten stående i kjelleren. Kabler og slikt er ombord, men jeg mangler dekoder... Riks-tv har jeg prøvd, men de klarte ikke levere det de reklamerte for og lovet. Bare klatt med kort og mottak av signaler hjemme. Virket i båten, men når de ikke fikk til hjemmedelen ble kundeforholdet hos dem avsluttet på en dårlig måte.

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Har ikke fått til å streame tv over gsm på vannet i sommer. Virker fint hjemme, men ute på vannet er det ikke sjans, selv om dekning er bra. Altfor lite kapasitet når fjorden er full. Det samme med ice. Bare såvidt det er mulig å surfe. (vestfold) Rikstv er nok eneste alternativet.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Har ikke fått til å streame tv over gsm på vannet i sommer. Virker fint hjemme, men ute på vannet er det ikke sjans, selv om dekning er bra. Altfor lite kapasitet når fjorden er full. Det samme med ice. Bare såvidt det er mulig å surfe. (vestfold) Rikstv er nok eneste alternativet.

 

Da har du noe feil med utstyret eller oppsettet ditt. Var fire uker i Østfold/Vestfold og nedover sørlandet i sommer. Kanondekning hele veien og fantastisk hastighet og kapasitet via en vanlig gammel telefon som kan ta ned 3g.

 

Detkningen og kapasiteten når man er litt ute på sjøen er nomalt het fantastisk, den kan reduseres litt når man ligger i havner med mye folk men jeg opplevde ikke å ikke kunne streame NRK.

----------

 

Såvidt jeg har skjønt er det Netcom som for tiden ligger et par hestehoder foran mtp 4g utbygging, det kan jo ha noe å si ifht dekning. Mener mitt abo er knyttet til Netcom sitt nett.

Link to post
Share on other sites

Finnes det noe annet rimelig alternativ som feks kan benytte min Glomex antenne?

 

 

Siden dette er en forutsetning så står du ikke igjen med så mange alternativene... Din Glomex tv antenne kan ikke ta inn satellitt, ei heller streame via mobilen.. Så sitter fu igjen med RiksTV, og vil du ikke ha det.. så blir du uten tv..

 

Selv har jeg RiksTV både hjemme og på hytta, og det fungerer aldeles utmerket.. Ikke noe å klage på, hverken selskapet eller noe annet.. I tillegg så er dette en rimelig løsning, siden en får 4 programkort for prisen av 1 om en trenger tv flere steder..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Har selv RiksTv i båten med den største Glomex ufo antennen og er veldig fornøyd med dette! Kun noen få plasser jeg ikke har fått signal....

ICE routeren derimot, har jeg stått med i hånden flere ganger denne sesongen og vurdert om jeg skal kaste på sjøen. Møkkadekning og hastighet. Synd det var 12 mnd binding!!!!

Link to post
Share on other sites

 

Da har du noe feil med utstyret eller oppsettet ditt. Var fire uker i Østfold/Vestfold og nedover sørlandet i sommer. Kanondekning hele veien og fantastisk hastighet og kapasitet via en vanlig gammel telefon som kan ta ned 3g.

 

Detkningen og kapasiteten når man er litt ute på sjøen er nomalt het fantastisk, den kan reduseres litt når man ligger i havner med mye folk men jeg opplevde ikke å ikke kunne streame NRK.

----------

 

Såvidt jeg har skjønt er det Netcom som for tiden ligger et par hestehoder foran mtp 4g utbygging, det kan jo ha noe å si ifht dekning. Mener mitt abo er knyttet til Netcom sitt nett.

 

Ikke noe feil med utstyret. Har testet ICE router og flere Telenor 3G mobiltelefoner, har ikke testet 4G. Alle fungerer som de skal hjemme. Hastigheten er ofte grei på dagtid, men når kvelden kommer virker det som nettverket er overbelastet. Er ikke mulig å se hverken NRK nett tv eller f.eks. youtube videoer. Var på Stauper og Svenner i helgen, veldig treg forbindelse som vanlig.

Link to post
Share on other sites

Det er vel ikke 3G mottak på Svenner/Stauper ??? Det er jo kun i tett befolket område man får 3G og enda mindre 4G.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Det er vel ikke 3G mottak på Svenner/Stauper ??? Det er jo kun i tett befolket område man får 3G og enda mindre 4G.

 

Sjekk dekningskart. Aner ikke akkurat på Svenner/Stauper men det er som regel svært gode forhold ut på åpent hav.

 

Kan det hende at Netcom hadde puffet opp hastighet kapasitet i fellesferien eller bruker alle andre Telenor som evt. har dårlig kapasitet?

-------------

Har nå sjekket:

 

I følge Netcom har Svenner både 4g og 3g turbo dekning. Altså en teoretisk hastighet opp mot 80 Mb/s

 

Telenor har 4g dekning i hele området, da max 40 Mb/s.

 

Maxhastighet blir jo bare teori, men jeg opplevde jo opp mot 15 MB/s flere plasser på sørlandet i sommer, midt i fellesferien, på en gammel Sony Ericsson som kun tar 3g. Hastighet og dekning var ikke noe problem. Ei heller på Vestfoldkysten.

----------------

 

Jeg tror det er noe med ditt abo. eller oppsett på telefon som er problemet. Men det kan jo også være svært lokale forskjeller som slår tilfeldig ut? Men det er jo enkelt å teste, kjør speedtest litt her og der så vil du se det. Speetest (og utallige varianter) finnes som app på playstore.

---------------------

 

Edit 2: I følge Netcom dekningskart har du 4g dekning hele østfoldkysten fra Sverige, hele kysten i Oslofjorden og hele sørlandet med noen 3g+ lommer hist og pist. Men etter Mandal er det litt mer glissent.

Redigert av Avmønstret# (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvor mye krever streaming av tv via mobilnettet? De fleste har jo begrenset kapasitet på nedlasting.. Hva er snittet som brukes per time en streamer tv?? Om en har 100Gb per måned, hvor mange timer TV er det?? Dette koster 599 hos Netcom...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...