Jump to content

GH17HT Noen som har erfaringer med disse ?

bilo3

Recommended Posts

Jeg vil si den er både stødig og god i sjøen for sin størrelse. Båten lever videre i beste velgående idag som Rana 510HT. Bør gjøre ca 35 knop med 80hk.

Kjenner 6-7 stykker som har / har hatt GH/Rana, med motor fra 55hk og opp til 115hk. Min favorittstørrelse er 80hk 4T som passer bra mtp vekt / kraft / fart.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Har selv hatt en slik båt,og var meget godt fornøyd.

Stødig som ett fjell,og god i sjø.

Blir noe "nervøs" i hekken når du passerer 30-35 knop.

Jeg hadde 115 hk på min,og kunne ha passert 40 knop,valgte imidlertid en annen propell slik at toppfart ble ca 32 knop,og økonomifart 20-25 knop

Hold kjeft,når du snakker til meg!

• 2 uker senere...

Forresten : Hva slags motor bør man velge til en GH 17 HT ? Den som står på er en 80hk mariner fra midten av 80-tallet tror jeg. Denne tenkte jeg å selge til neste år (hvis jeg overtar båten da) og så kjøpe en nyere firetaktsmotor. Hva slags merke og størrelse bør jeg velge da, med tanke på drivstofføkonomi, driftsikkerhet og fart ?

Når det gjelder frakt av myraen så blir jeg antageligvis å flytte krybba fra opplagsvogna over på et dobbelaksla campingvognunderstell, og så dra båten til Mosjøen selv. Kjører i såfall med en varebil, med min båthenger inni, sånn at jeg får med meg GH-en nordover. Regner med å begynne med båtvognprosjektet i mårra !!

Forresten : Hva slags motor bør man velge til en GH 17 HT ? Den som står på er en 80hk mariner fra midten av 80-tallet tror jeg. Denne tenkte jeg å selge til neste år (hvis jeg overtar båten da) og så kjøpe en nyere firetaktsmotor. Hva slags merke og størrelse bør jeg velge da, med tanke på drivstofføkonomi, driftsikkerhet og fart ?

80hk yamaha funker iallefall utmerket. spørs jo da hva du vi ha av toppfart, som jeg skrev lenger opp så syns jeg ikke båten klarer å utnytte mer enn 100hk så godt

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...